E_S Posted August 17, 2011 Posted August 17, 2011 I prosessen med å bytte ledningsnett på bilen tok jeg av pluggkablene uten å merke dem. Har noen en oversikt over hva som skal hvor? Coil 1 er til nr. 1 og 4, coil 2 til 2 og 3, men hvor på coilene skal hvilken kabel? Quote
Guest 1042 Posted August 17, 2011 Posted August 17, 2011 Kan se etter i morra etter jobb om du ikke har fått svar før den tid. Quote
ODDATLE Posted August 18, 2011 Posted August 18, 2011 I prosessen med å bytte ledningsnett på bilen tok jeg av pluggkablene uten å merke dem. Har noen en oversikt over hva som skal hvor? Coil 1 er til nr. 1 og 4, coil 2 til 2 og 3, men hvor på coilene skal hvilken kabel? Spiller ingen rolle egentlig, såkalt "wasted spark" som betyr at f.eks 1 og 4 får gnist samtidig, men bare en av stemplene er i kompresjonsfase og kan nyttig-gjøre seg den. Det viktigste er vel at kablene rekker der de skal siden de ikke er like lange Quote
E_S Posted August 18, 2011 Author Posted August 18, 2011 Hehe, ja, jeg mistenkte at det kunne være et slikt system, men tenkte jeg skulle spørre for sikkerhets skyld for å spare meg litt bryderi i tilfelle det ikke var tilfeldig, da jeg må ha bilen på rutebytte dagen etter jeg skifter ledningsnett og helst ville slippe unødige problemer.. Quote
Recommended Posts