Jump to content

Recommended Posts

Posted

Så var det på`an igjen... :lol:

 

Torsdag reiser jeg sørover og skal hente meg en W211 igjen.

Jeg er svært spent på hvordan det blir å kjøre dieselbil, da jeg hittil ikke har vært noen "dieselmann" over hode.

 

Utstyrslista utover det som var orginalt i Norge:

 

Soltak

Avantgarde

Comand

Nappaskinn int.

Distronic

Parktronic

memorypakke på førerstol

Multikonturseter begge sider foran

Parameterstyring

Telefonsystem

Webasto

Airbag i bakdører

Koppholder

Nedleggbare bakseter

Brannslokker

skipose

Større drivstofftank

 

Selv har jeg utstyrt bilen med:

 

Westfalia avtagbart hengerfeste

Kromlist på støtfanger foran

Sol gardin i bakrute

Viseeo Bluetooth tlf.

Spoiler bakluke.

 

Har bare dette bilde av bilen.

 

E320cdi.jpg

 

18" ser virkelig ikke stort ut på disse...

 

 

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Gratulerer Jøran!!  :D

 

Takker Arild. :)

 

Gratulerer med 320cdi , velkommen i klubben og utstyrslista ser perfekt ut.

 

Du kommer til å elske Distronicen  8)

 

Takk for det. Distronic er noe jeg ikke har prøvd før, så det skal bli spennende. :)

Posted

Gratulerer med ny bil, men jeg er ikke helt sikker på at bildet du har lagt ut er av riktig bil...? Eller er det den sølvfargede i bakgrunnen du skal hente?

 

Sist jeg sjekka skulle den være sort, men er det noe spessielt du tenker på?  :)

Posted

Hvis du er skeptisk til diesel så kommer 320 CDI motoren til å omvende deg på et blunk  8) Anbefaler deg også en omprogramering av styreenheten, da får du virkelig hentet ut potensialet av motoren.

 

Gratulerer med ny bil! :D

Posted

grattis med ny grom vogn og jeg slår følge med de som sier gled deg til 320 cdi det er deiligt og som det blir skrevet her omprogramering er bare gøy har gjort det med min å det er festligt kan du si. 8)

Posted

Hvor i landet skal du hente den da Jøran?, kanskje det er en mulighet for å få sett den før du setter kursen hjem igjen..  8)

 

Da må vi prøve å få til en photoshoot, Arild. :D Skal hente bilen på Gjøvik.

 

Hvis du er skeptisk til diesel så kommer 320 CDI motoren til å omvende deg på et blunk  8) Anbefaler deg også en omprogramering av styreenheten, da får du virkelig hentet ut potensialet av motoren.

 

Gratulerer med ny bil! :D

 

grattis med ny grom vogn og jeg slår følge med de som sier gled deg til 230 cdi det er deiligt og som det blir skrevet her omprogramering er bare gøy har gjort det med min å det er festligt kan du si. 8)

 

 

Takk for det, gutter! :) Høres bra ut... Har ikke lagt noen planer for bilen enda. Tenker jeg først skal få den hjem, så tar vi det derfra. Det hersker vel heller tvil om at bilen blir "urørt", vist den er etter forventningene. :lol:

 

Her er et bilde av interiøret.

82_2015289174.jpg

Posted

Skulle jeg bare si at jeg er veldig fornøyd med min nyinnkjøpte E320 CDI. Bilen høres ut som en lastebil og drar som en lastebil (en kjapp lastebil). :lol:

 

Her er et bilde fra Dovrefjell på tur hjem.

 

DSCF6124reg.jpg

 

:)

 

...Kan legge til at bilen er kjøpt hos DTE-Systems på Gjøvik. Der ble vi godt tatt imot av både Esben som er selger, sjefen sjøl og de på verkstedet. Tror jeg trygt kan anbefale disse gutta!

 

Posted

gratulerer med gromvogn og jeg har kjøpt 5 biler av de gutta og de er utroligt ålreite og er ryddige å ha med å gjøre,om det skulle være noe i etter tid også så løser de det på en veldigt tilfredstilende måte. :D

så til lykke med flott bill med en flott motor...

Posted

Perfekt vogn.

Her er det bare fylle opp med power, sett distronicen på ca 95 kM`t , ta igjen køen og gire ned, og føle velbehaget :), da elsker man bilen.

 

Så hater man R6 motoren og Mercedes at man ikke har forsterket forstilling, hjuloppheng osv på en R6 kontra R4, motoren er alt for tung for bilens understell, dessverre. Anbefaler ikke 19 og 30 profil, lev med 18` så sant du ikke kjører på autostrada uten feil og mangler 8)

 

Kan man leve med det,så er det bare å elske motoren, masse power , lavt forbruk og kjørekomforten er bare kanonbra 8).

Posted

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

 

Skjønner jo hvorfor folk ikke vil ha denne motoren i en S-klasse, der maximal komfort står i høysetet. Den bråker og durer en del, men det er jo tross alt en R6, så for meg høres det ut som en katt som maler.  8) På tomgang høres motoren svært lite fra kupèen og under kjøring har den et fantastisk drag!

 

Forbruket er snilt som et lam bare man tar det med ro, men gir man skikkelig på, så drikker også denne motoren suppa si. :D

 

 

Så hater man R6 motoren og Mercedes at man ikke har forsterket forstilling, hjuloppheng osv på en R6 kontra R4, motoren er alt for tung for bilens understell, dessverre. Anbefaler ikke 19 og 30 profil, lev med 18` så sant du ikke kjører på autostrada uten feil og mangler 8)

 

 

18" er helt suverent med tanke på å gi en fin balanse mellom komfort og sportslighet.

Posted

Grattis!

 

Du er blitt dieselmann på dine gamle dager, ja?   :lol:

 

Ja, dessverre. :lol: Håper på bedre tider slik at man kan kjøre bensiner med tilsvarende motor størrelse. :)

 

OBS: Har ryddet litt i tråden!

 

 

  • 1 month later...
Posted

Man må skru litt på nyere biler også. Idag fikk jeg endelig tid til å bytte bryteren til regulering av høyre sete, som heldigvis viste seg å være en veldig enkel sak å bytte.

 

Under demontering.

DSC00257-1.jpg

 

Den gamle har nok fått seg et spark en gang i tiden.

DSC00263.jpg

 

Her er den nye på plass. :D

DSC00270.jpg

 

Godt og få orden på slikt småtteri.  :)

Posted

Siden jeg overtok bilen har den slitt med lav temperatur under kjøring (max 50-60C). Fikk sendt opp en

ny termostat av forhandler, og tok mot til meg ikveld med å åpne panseret for å se nærmere på saken.

Var litt knot, men gikk greit. Er også litt greit å være godt utstyrt med Torx-verktøy når man skal skru på disse bilene.

 

Først et stemningsbilde utenfor garasjen. 230en var inne og fikk på vinterhjul, derfor den står litt på skakke. :)

DSCF6133reg.jpg

 

Man kan jo miste mer enn motet, når man åpner panseret. MYE plast og lite plass.

DSCF6129reg.jpg

 

Men når man får bort litt plastik ser ting straks litt lysere ut.

DSCF6140.jpg

 

Heldigvis sitter termostaten ganske greit til.

DSCF6141.jpg

 

Siden torx verktøyet mitt var av litt grovt kaliber 3/4", måtte oljefilteret bort for å komme skikkelig til.

Her er termostaten ute.

DSCF6155.jpg

 

Ny termostat under montering.

DSCF6158.jpg

 

...og etter montering ble det en liten prøvetur, som viste resultater.. :)

DSC00322.jpg

Posted

Flott bil Jøran.  8)

Jeg måtte også skifte termostat på min 320 for ett par år siden, pga den samme feilen med lav motortemp. Er dessverre kjent feil på cdi motorene med dårlig termostat.

PS! Er lokket og oljefilter til motoroljen du måtte demontere, IKKE servo.  :P

Posted

Flott bil Jøran.  8)

Jeg måtte også skifte termostat på min 320 for ett par år siden, pga den samme feilen med lav motortemp. Er dessverre kjent feil på cdi motorene med dårlig termostat.

PS! Er lokket og oljefilter til motoroljen du måtte demontere, IKKE servo.  :P

 

Takk for det, Jørn. :)

 

Var så sikker på at dette var lokket til servopumpen. :lol: Men da lærte jeg noe nytt i dag også.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...