Jøran89 Posted August 12, 2011 Posted August 12, 2011 Så var det på`an igjen... Torsdag reiser jeg sørover og skal hente meg en W211 igjen. Jeg er svært spent på hvordan det blir å kjøre dieselbil, da jeg hittil ikke har vært noen "dieselmann" over hode. Utstyrslista utover det som var orginalt i Norge: Soltak Avantgarde Comand Nappaskinn int. Distronic Parktronic memorypakke på førerstol Multikonturseter begge sider foran Parameterstyring Telefonsystem Webasto Airbag i bakdører Koppholder Nedleggbare bakseter Brannslokker skipose Større drivstofftank Selv har jeg utstyrt bilen med: Westfalia avtagbart hengerfeste Kromlist på støtfanger foran Sol gardin i bakrute Viseeo Bluetooth tlf. Spoiler bakluke. Har bare dette bilde av bilen. 18" ser virkelig ikke stort ut på disse... Quote
gunsen Posted August 12, 2011 Posted August 12, 2011 Gratulerer med 320cdi , velkommen i klubben og utstyrslista ser perfekt ut. Du kommer til å elske Distronicen Quote
Jøran89 Posted August 12, 2011 Author Posted August 12, 2011 Gratulerer Jøran!! Takker Arild. Gratulerer med 320cdi , velkommen i klubben og utstyrslista ser perfekt ut. Du kommer til å elske Distronicen Takk for det. Distronic er noe jeg ikke har prøvd før, så det skal bli spennende. Quote
Sven Håkon Posted August 13, 2011 Posted August 13, 2011 Gratulerer med ny bil, men jeg er ikke helt sikker på at bildet du har lagt ut er av riktig bil...? Eller er det den sølvfargede i bakgrunnen du skal hente? Quote
Jøran89 Posted August 13, 2011 Author Posted August 13, 2011 Gratulerer med ny bil, men jeg er ikke helt sikker på at bildet du har lagt ut er av riktig bil...? Eller er det den sølvfargede i bakgrunnen du skal hente? Sist jeg sjekka skulle den være sort, men er det noe spessielt du tenker på? Quote
Arild K. Posted August 13, 2011 Posted August 13, 2011 Hvor i landet skal du hente den da Jøran?, kanskje det er en mulighet for å få sett den før du setter kursen hjem igjen.. Quote
caaatooo Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 Hvis du er skeptisk til diesel så kommer 320 CDI motoren til å omvende deg på et blunk Anbefaler deg også en omprogramering av styreenheten, da får du virkelig hentet ut potensialet av motoren. Gratulerer med ny bil! Quote
ole i Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 grattis med ny grom vogn og jeg slår følge med de som sier gled deg til 320 cdi det er deiligt og som det blir skrevet her omprogramering er bare gøy har gjort det med min å det er festligt kan du si. Quote
Jøran89 Posted August 14, 2011 Author Posted August 14, 2011 Hvor i landet skal du hente den da Jøran?, kanskje det er en mulighet for å få sett den før du setter kursen hjem igjen.. Da må vi prøve å få til en photoshoot, Arild. Skal hente bilen på Gjøvik. Hvis du er skeptisk til diesel så kommer 320 CDI motoren til å omvende deg på et blunk Anbefaler deg også en omprogramering av styreenheten, da får du virkelig hentet ut potensialet av motoren. Gratulerer med ny bil! grattis med ny grom vogn og jeg slår følge med de som sier gled deg til 230 cdi det er deiligt og som det blir skrevet her omprogramering er bare gøy har gjort det med min å det er festligt kan du si. Takk for det, gutter! Høres bra ut... Har ikke lagt noen planer for bilen enda. Tenker jeg først skal få den hjem, så tar vi det derfra. Det hersker vel heller tvil om at bilen blir "urørt", vist den er etter forventningene. Her er et bilde av interiøret. Quote
Jøran89 Posted August 22, 2011 Author Posted August 22, 2011 Skulle jeg bare si at jeg er veldig fornøyd med min nyinnkjøpte E320 CDI. Bilen høres ut som en lastebil og drar som en lastebil (en kjapp lastebil). Her er et bilde fra Dovrefjell på tur hjem. ...Kan legge til at bilen er kjøpt hos DTE-Systems på Gjøvik. Der ble vi godt tatt imot av både Esben som er selger, sjefen sjøl og de på verkstedet. Tror jeg trygt kan anbefale disse gutta! Quote
ole i Posted August 23, 2011 Posted August 23, 2011 gratulerer med gromvogn og jeg har kjøpt 5 biler av de gutta og de er utroligt ålreite og er ryddige å ha med å gjøre,om det skulle være noe i etter tid også så løser de det på en veldigt tilfredstilende måte. så til lykke med flott bill med en flott motor... Quote
gunsen Posted August 23, 2011 Posted August 23, 2011 Perfekt vogn. Her er det bare fylle opp med power, sett distronicen på ca 95 kM`t , ta igjen køen og gire ned, og føle velbehaget , da elsker man bilen. Så hater man R6 motoren og Mercedes at man ikke har forsterket forstilling, hjuloppheng osv på en R6 kontra R4, motoren er alt for tung for bilens understell, dessverre. Anbefaler ikke 19 og 30 profil, lev med 18` så sant du ikke kjører på autostrada uten feil og mangler Kan man leve med det,så er det bare å elske motoren, masse power , lavt forbruk og kjørekomforten er bare kanonbra . Quote
Jøran89 Posted August 23, 2011 Author Posted August 23, 2011 Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Skjønner jo hvorfor folk ikke vil ha denne motoren i en S-klasse, der maximal komfort står i høysetet. Den bråker og durer en del, men det er jo tross alt en R6, så for meg høres det ut som en katt som maler. På tomgang høres motoren svært lite fra kupèen og under kjøring har den et fantastisk drag! Forbruket er snilt som et lam bare man tar det med ro, men gir man skikkelig på, så drikker også denne motoren suppa si. Så hater man R6 motoren og Mercedes at man ikke har forsterket forstilling, hjuloppheng osv på en R6 kontra R4, motoren er alt for tung for bilens understell, dessverre. Anbefaler ikke 19 og 30 profil, lev med 18` så sant du ikke kjører på autostrada uten feil og mangler 18" er helt suverent med tanke på å gi en fin balanse mellom komfort og sportslighet. Quote
tommern57 Posted August 24, 2011 Posted August 24, 2011 Grattis! Du er blitt dieselmann på dine gamle dager, ja? Quote
Jøran89 Posted August 24, 2011 Author Posted August 24, 2011 Grattis! Du er blitt dieselmann på dine gamle dager, ja? Ja, dessverre. Håper på bedre tider slik at man kan kjøre bensiner med tilsvarende motor størrelse. OBS: Har ryddet litt i tråden! Quote
Jøran89 Posted October 5, 2011 Author Posted October 5, 2011 Man må skru litt på nyere biler også. Idag fikk jeg endelig tid til å bytte bryteren til regulering av høyre sete, som heldigvis viste seg å være en veldig enkel sak å bytte. Under demontering. Den gamle har nok fått seg et spark en gang i tiden. Her er den nye på plass. Godt og få orden på slikt småtteri. Quote
Jøran89 Posted October 12, 2011 Author Posted October 12, 2011 Siden jeg overtok bilen har den slitt med lav temperatur under kjøring (max 50-60C). Fikk sendt opp en ny termostat av forhandler, og tok mot til meg ikveld med å åpne panseret for å se nærmere på saken. Var litt knot, men gikk greit. Er også litt greit å være godt utstyrt med Torx-verktøy når man skal skru på disse bilene. Først et stemningsbilde utenfor garasjen. 230en var inne og fikk på vinterhjul, derfor den står litt på skakke. Man kan jo miste mer enn motet, når man åpner panseret. MYE plast og lite plass. Men når man får bort litt plastik ser ting straks litt lysere ut. Heldigvis sitter termostaten ganske greit til. Siden torx verktøyet mitt var av litt grovt kaliber 3/4", måtte oljefilteret bort for å komme skikkelig til. Her er termostaten ute. Ny termostat under montering. ...og etter montering ble det en liten prøvetur, som viste resultater.. Quote
Jørn Posted October 12, 2011 Posted October 12, 2011 Flott bil Jøran. Jeg måtte også skifte termostat på min 320 for ett par år siden, pga den samme feilen med lav motortemp. Er dessverre kjent feil på cdi motorene med dårlig termostat. PS! Er lokket og oljefilter til motoroljen du måtte demontere, IKKE servo. Quote
Jøran89 Posted October 12, 2011 Author Posted October 12, 2011 Flott bil Jøran. Jeg måtte også skifte termostat på min 320 for ett par år siden, pga den samme feilen med lav motortemp. Er dessverre kjent feil på cdi motorene med dårlig termostat. PS! Er lokket og oljefilter til motoroljen du måtte demontere, IKKE servo. Takk for det, Jørn. Var så sikker på at dette var lokket til servopumpen. Men da lærte jeg noe nytt i dag også. Quote
Recommended Posts