Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har litt problemer med min E240 2000 mod.Den stopper av og til sånt helt uten videre og vil ikke alltid starte med engang.Hadde bilen på srvic idag og d prøvd å finne ut av det men det gav ingen feilmeldinger på dataen.Mekanikeren trodde dt kanskje kunne være sensor på svinghjulet hvis jeg ikke husker helt feil,noen andre som har vært ute for det?Og hvor kan man kjøpe det rimelig,eller er merkeforhandleren å foretrekke der.Trenger også bremsekalipper v/s BAK  8)

Posted

Er nok svinghjulsgiver, ja.

http://www.hellanor.no/no/avdelinger/haugesund/

Prøv her for alternativ pris for sammenligning med merkeforhandler på begge ting

Btw, dette burde vel vært i teknisk?

Husk også vi har 20% der 8)

Takk,men kan jeg finne prisen eller delen på sidene deres,eller må jeg ta en tur oppom butikken?Er det eventuellt vansklig å skifte selv,hørtes ut som det kun var en skrue og ville ikke ta lang tid for mekanikeren hvertfall,  :?

Posted

...bilen på srvic idag og d prøvd å finne ut av det men det gav ingen feilmeldinger på dataen.Mekanikeren trodde dt kanskje kunne være sensor på svinghjulet hvis jeg ikke husker helt feil,noen andre som har vært ute for det?...

Gjett om....
Posted

...bilen på srvic idag og d prøvd å finne ut av det men det gav ingen feilmeldinger på dataen.Mekanikeren trodde dt kanskje kunne være sensor på svinghjulet hvis jeg ikke husker helt feil,noen andre som har vært ute for det?...

Gjett om....

:D Ja,du har vært ute for det du også kan jeg se.Skal gå på Meca å kjøpe sensoren å prøve skifte selv,er visst bare en skru som holder den fast,men sikkert trangt der nede.Skulle kjør min mor i begravelse idag etter å ha kjørt litt tidligre,så ville jo selvfølgelig bilen ikke starte da  :x Så får prøve å få gjort det kjapt 

Posted

hvis bilen stopper etter ca 5-15 min kjøring, du venter i ca 5-15 min og den starter igjen

garantert svinghjulsføler.... lle med 112. motor bær skifte denne fra orginal til ny forbedret.... begyner å kuke rundt 180-200k

Posted

Joda,stopper plutselig og kan startes etter hva du sier,av og til heldig,starter med engang.Stopper akkurat når bilen bremser ned og stopper,da slås motoren av som med nøkkelen  8)

Posted

Joda,stopper plutselig og kan startes etter hva du sier,av og til heldig,starter med engang.Stopper akkurat når bilen bremser ned og stopper,da slås motoren av som med nøkkelen  8)

jepp da kan du bare skifte den med god samvittghet, koster vel ca 1000kr uorginal, sitter med en T10, litt skjult, men tar den lett underifra ved siden av torpedoveggen, du ser ledningen kommer ned..vet noen tar den underfra men syns underfra er lettere :)

Posted

Jg prøvde ovenfra og kom til,men forstår ikke helt hva verktøy som skal til.Det føltes som en mutterhod for meg selv om mekanikeren snakka om torchnøkkel?kan ikke s skruen ovenfra,av en eller annen grunn står skruen på undersiden av stikket,irriterende  :(

Posted
:D Da klarte jeg til slutt å skifte sensoren,var ikke bare bare det.Prøvde med vanlig pipe,torchbit før jeg til slutt rett og slett satte tommelen hardt ned i "mutteren" for å få ett avtrykk av hva verktøy som skulle til.Det virket og jeg fant ut av trykket i tommelen at det var en torch pipe jeg trengte,størrelse E8 mener jeg den het.Har ikke fått prøvd om dt virker enda pga måtte på jobb,men bilen startet i dt minste da jeg prøvd det  :D :D