Jump to content

Diff sperre W460

Recommended Posts

Guest Ole K.
Posted

Hei..

240GD 82 mod 110K KM

Da var det gjort, diff sperra på fremre aksling vil ikke koble ut. Dette skjedde etter at jeg hørte et lite smell, var litt uheldig med rygginga mi og da jeg kjørte fremover hørte jeg det smalt.

Diff sperra hadde vert på men den er litt treg å koble ut, så den var vel frotsatt på tipper jeg. Etter en stund skulle jeg sjekke om det var den prøvde jeg å koble den inn men det funka ikke.

Kjørte litt til og da la den seg inn av seg selv og nå får jeg ikke til å koble den ut med hendelen.

Har ikke vert under bilen i dag, jeg tengte jeg skulle sjekke her først.

Får jeg koblet den ut på en eller annen måte fra undersiden av bilen, og hvordan kan jeg i så tilfelle forhindre at den kobler seg selv inn igjenn. ?

Takker

Guest Gjesten
Posted

Det er Jo mye som det kan være,men når du sier smell så har jeg sett flere pinner som har knekt i mekanismen som er skrudd på diffen.

Da må du skru av den lille enheten som er festet med fire skruer på sperra.

Du kan få repsett til den,men heller ikke så dyrt å bytte hele sylinderen/pinne komplett.

Det som skjer er at pinnen som låser står i hullet og låser,men kan løsne i skarp sving og slå inn igjen i motsatt sving.

• 3 weeks later...
Guest Ole K.
Posted

Takker for infor, venter på litt bedre vær så skal jeg få sjekket dette før det blir kaldt og guffent

• 2 weeks later...
Posted

Da var det fikset håper jeg. Knekke lyden kom av at tennene på akslingene hoppet over hverandre pga dårlig trykk i sylinderen som skal spresse sammen yttre aksling mot diffens tenner slik at de låser seg.

Hadde av sylinderen og sjekka hvor mye vandring det var når jeg dro i spaken, var ingen, så ikke så rart att den spratt inn igjenn, eller hang med sperra inne.

Og greia var at jeg ikke fikk låst den i sperre position heller, var visst mye "gugge" inne i sylinderen, rensa ut dritten og på med ny bremse veske.

Mulig der er en lekasje en eller annen plass, men det vil tiden vise. ^^

Takker for hjelpen.