Jump to content

Går det virkelig ann å selge denne her?


Sondre Næss

Recommended Posts

De hadde noen bra 124 der før. Mener det var en 300E 4-matic som hadde gått 60 som ble annonsert for 200 et sted. Det var den i allefall verdt. Er ikke så lenge siden noen her på forumet kjøpte 124 fra de i samme pris klassen. Hvis den blå i annonsen er så bra som den framstår så er det sikkert et greit kjøp. Bør vel i allefall ha fullt service hefte og 100% orginal for å kunne forsvare prisen. 200 000 er jo 124036 og A124 land  :D

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor står modellbetegnelsen som 300 TD, når det er en sedan?

 

Leser litt på freaken sine modellsider, og der står det at 300 TD Turbo 4MATIC var i perioden 09/1989-07/1993

 

Forøvrig veldig flott bil da  :)

 

Det står da strengt tatt E 300 der Syver. Og riktig modellbetegnelse er ifølge Mercefreaken E 300 Turbodiesel 4-matic. E-betegnelsen kom som kjent med faceliften høsten 1993, og 4-Matic ble produsert frem til våren 1995.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor står modellbetegnelsen som 300 TD, når det er en sedan?

 

Leser litt på freaken sine modellsider, og der står det at 300 TD Turbo 4MATIC var i perioden 09/1989-07/1993

 

Forøvrig veldig flott bil da  :)

 

Det står da strengt tatt E 300 der Syver. Og riktig modellbetegnelse er ifølge Mercefreaken E 300 Turbodiesel 4-matic. E-betegnelsen kom som kjent med faceliften høsten 1993, og 4-Matic ble produsert frem til våren 1995.

 

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner dette, men jeg bare lurer. I teksten står det jo '' Mercedes-Benz E-Klasse E 300 TD 4 Matic 1995, 175300 km., kr. 199.585, - '', så da står det vell E300 TD der?..

Jeg vet ikke helt hva jeg snakker om, så vil gjerne lære hva som er rett og galt!! heh..

Ikke skyt meg om jeg er helt på villspor, føler jeg er det!

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er litt fei.

 

Opp til faceliften midt i 1993 omtrent (1994-modell) brukte de T for stasjonsvogn, D for diesel og T for turbo (i den rekkefølgen). Altså TD for stasjonsvogn uten turbo, DT (Strengt tatt D Turbo) for sedan med turbo, TDT (strengt tatt TD Turbo), D for sedan uten turbo osv.

 

Etter faceliften het det bare Diesel eller Turbodiesel uavhengig av sedan eller stasjonsvogn.

 

Denne 1995-modellen heter da egentlig E300 turbodiesel 4matic.

 

Betegnelsen "300 TD Turbo 4matic" forsvant med faceliften, men ikke fordi bilen forsvant, bare fordi den fikk nytt navn, E300 Turbodiesel 4matic".

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er litt fei.

 

Opp til faceliften midt i 1993 omtrent (1994-modell) brukte de T for stasjonsvogn, D for diesel og T for turbo (i den rekkefølgen). Altså TD for stasjonsvogn uten turbo, DT (Strengt tatt D Turbo) for sedan med turbo, TDT (strengt tatt TD Turbo), D for sedan uten turbo osv.

 

Etter faceliften het det bare Diesel eller Turbodiesel uavhengig av sedan eller stasjonsvogn.

 

Denne 1995-modellen heter da egentlig E300 turbodiesel 4matic.

 

Betegnelsen "300 TD Turbo 4matic" forsvant med faceliften, men ikke fordi bilen forsvant, bare fordi den fikk nytt navn, E300 Turbodiesel 4matic".

 

Det der må jeg lese noen ganger for å skjønne, gitt! Har ingenting med hvordan du skriver, men min evne til å forstå! Haha, skal bli litt klokere nå!  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner du kanskje å forstå hvorfor jeg fjerner alt på bakluka, Johan?   :lol:

 

Hahaha, jaa!  :lol: :lol: :lol: (men det som skulle stått på ''Tommern's andre W210, kunne vell strengt tatt bare stått der?..  :lol: :lol:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...