Jump to content

Interiørrens

Recommended Posts

Posted

Noen som har erfaring, som de vil dele, med rensing av interiør i bilen - seter, tepper, tak, dash osv? Jeg tenker på hvilke typer rens som anbefales og hvordan resultatet har blitt.

Posted

Jeg har brukt universalsåpe fra autoglym eller meguiars. Begge er av typen som du blander ut med vann, etter som hva du skal bruke den til. Til vanlig vask har jeg blandet den ca 1:10. Det er fint til dørsider, dashbod og lignende. Spray på og vask med klut og rent vann. Til seter, tak o.l. blander jeg litt sterkere, sprayer på og bruker tepperenser med rent vann. Er det ekstra skittent bruk en børste og jobb litt med den.

• 2 months later...
Posted

Kjøpte Auto Glym sin interiør shampoo. Må si jeg ble imponert over hvor effektiv den var. Veldig fornøyd med resultatet. Synes kanskje det var litt for mye godlukt i den, men den forsvinner vel etter hvert.

Børstet og støvsuget godt aller først. Brukte en kortbustet (stor neglbørste). Sprayet deretter på shampooen og børstet med en tilsvarende børste. Avsluttet med å vaske av med ren fuktig klute som jeg skyllet i varmt vann ofte.