Jump to content

Service i Tyskland, Sverige eller Danmark. Erfaringer?

Guest TorArne

Recommended Posts

Guest TorArne

Hei folkens!

Har lest dette forumet en stund, så jeg må nesten begynne min første posting her med å takke på det hjerteligste for mengder med glimrende og nyttig informasjon!

Men nå har jeg et lite spørsmål..

Er det noen av dere som har erfaring med service/reservedelskjøp i vårt nære utland?

Hvor ligger prisnivået på deler sammenliknet med Auto-Trio f.eks?

Noen som har noen bra linker til butikker som selger reservedeler?

Hva med opphuggere? Noen som har erfaring med noen konkrete høggere?

Hva med service? Er det noen her som har hatt Merca si på service på merkeverksted i utlandet? Pris betydelig lavere enn i Norge? Eller moderat forskjell? Hva med ikke-merkeverksteder? Noen anbefalinger?

Med vennlig hilsen

Tor Arne

Jeg har vært i Flensburg for service. For å si det slik, det er mye billigere og servicen kan ikke sammenlignes. Tror nok at de har større ekspertise på bilene også der nede. I tillegg får en jo litt taxfreeshopping på kjøpet :wink: I mitt tilfelle da jeg hadde Bayersk Makk Werk så var det 5-6 ukers ventetid på hovedservicen som jeg skulle ha. Den kostet 6500,- på Bavaria på Forus. Jeg reiste ned til BMW i Flensburg der de tok bilen med en gang jeg kom (jeg hadde bestilt til dagen etter, men jeg ville bare kjøre innom og sjekke at bestillingen var i orden) samt at servicen kostet 1800,- 8) Slå den! Gratis tur m.a.o.

Guest Johan Stub

Vi har både reparert og servicert bilen i nord Tyskland flere ganger. Det er som Geggi sier billigere. Men det viktigste er at servicen er myye bedre samt at jeg har en sterk opplevelse av at kompetansen er en god del høyere.

Vi har vært i Flensburg. Der er det også noen flotte butikker du kan harryhandle i også...

Guest TorArne

Tyskland høres ut som et perfekt feriested, ja.. :-) Nå gjelder det bare å overtale kona.. Har begynt å lete her: http://www.germany-tourism.de/ :D

Jeg foreslo å dra hit http://www.stuttgart-tourist.de/english/stuttgart/museums/benzmuseum.html

men hun protesterte.. :shock:

Biltjänst har forresten en webside med et flott skjema hvor det er mulig å be om pristilbud!

http://www.biltjanst.nu

Glimrende!

Hjertelig takk for svar!!!

-- Tor Arne

• 2 weeks later...
Vi har både reparert og servicert bilen i nord Tyskland flere ganger. Det er som Geggi sier billigere. Men det viktigste er at servicen er myye bedre samt at jeg har en sterk opplevelse av at kompetansen er en god del høyere.

Vi har vært i Flensburg. Der er det også noen flotte butikker du kan harryhandle i også...

Var det Klaus & Co du var hos? Jeg skal forbi Flensburg i begynnelsen av desember og planlegger en service+mekke stopp på den turen.