Jump to content

Tomgangsproblemer ved bruk av AC

Recommended Posts

Guest Henning
Posted

Hei,

MB w202 C180 1996

Bilen ser ut til å fungere fint på tomgang med AC skrudd av, men hvis jeg skrur på AC'n faller turtallet en del, hvis jeg så setter bilen i gir begynner den å slite skikkelig (stopper av og til). Sånn som jeg ser det klarer ikke bilen å stille tomgangen etter belastingen. Jeg har lagt til et bilde av spjeldhuset på bilen min, her kan du se to slager (svart og grå) og en gummiplugg til venstre.(Svart går til bensin trykk reg nede til høyre, grå går til en "hub" med andre slanger) Hvis jeg drar en av disse ut mens bilen står på tomgang går turtaller litt opp og den virker mer "normal". Dette resulterer vel bare i at mer luft kommer inn i motoren som jeg ser det. Er det noen som har noen andre teorier? Kan trykket bli feil hvis f.eks bensin trykk regulatoren er defekt?

Guest Henning
Posted

Hmmm fikk ikke lagt til bilde siden jeg ikke var medlem og kan tydeligvis ikke registrere meg.....

Kanskje dette fungerer (ta bort mellomrom):

http : / /    img641 . imageshack . us    / img641  /  1655  /  03082011400.    jpg