Jump to content

Problemer med belter mb 300 ce 1988

Recommended Posts

Guest Ole-G
Posted

Hei.

lurer på om noen kan hjelpe meg litt.

Har en Mercedes 300 ce 1988 w124, har slike armer som skal komme automatisk ut med belte i framsetene når bilen startes, noe som ikke skjer.  noen som har vært borti dette før?

har hatt av dørtrekk i baksete, alt ser greit ut der.  leste litt rundt på nettet om dette, var lite å finne men sto en plass at man kunne bli plaget med disse om man hadde feil med srs (airbag).

i mitt tilfelle har jeg ikke airbag grunnet at forrige eier har tatt bort org rattet og satt på et uorginalt:( kan detteha noe med at beltene ikke virker?

håper på svar.

Mvh Ole:)

Posted

Har du sjekket at kontaktene under setene er tilkoblet? I forkant av setene kommer det to ledninger ut fra gulvet, en sort og en rød. Disse skal være koblet til i tilsvarende ledninger som kommer fra setene.

Det er en ting til du kan sjekke. CE`n har på hver side to kontakter i den fremre dørkarmen. Jeg mener at en av de er koblet til giverarmene, slik at de går frem når dørene lukkes. 

Guest Ole-G
Posted

Takk for tipset.

har nå gått over de pluggene under setene på begge sider og sjekket kontaktene i dørkarmen, alt ser greit ut der..  vet du om det er noe rele for disse motorene?

Ole-G

Posted

virker den bare på den ene siden eller??? en kamerat av meg hadde en 91 mod 230ce oh hadde problemer med bare den ene siden, vi kjøpte en ny motor å prøvde denn,men akkurat samme problem, konklusjonen var da belte låsen som var problemet, byttet den å problemet var løst..:) vis du har hadd airbag,så skal det være en SRS lampe i dashbord ved lampe som indikerer tom for spylerveske..

Posted

virker den bare på den ene siden eller??? en kamerat av meg hadde en 91 mod 230ce oh hadde problemer med bare den ene siden, vi kjøpte en ny motor å prøvde denn,men akkurat samme problem, konklusjonen var da belte låsen som var problemet, byttet den å problemet var løst..:) vis du har hadd airbag,så skal det være en SRS lampe i dashbord ved lampe som indikerer tom for spylerveske..

Ja, det kan også skyldes beltelåsen. Da jeg byttet interiør i min 230 CE, så virket ikke giverarmene helt de skulle til å begynne med. Måtte lure det til litt. Hvis man f.eks bare kobler en av de ledningene i en loop, altså at man rett og slett kobler begge ledningene i den sorte ledningen som kopmer opp fra gulvet sammen, så går man utenom beltelåsen. Problemet blir da at giverarmen ikke går tilbake i det du setter beltet i låsen, men går tilbake etter at det har gått litt tid.

Guest Ole-G
Posted

beltene virker ikke på noen av sidene. får prøve å koble litt selv om jeg ikk er den store elektrikkern:) hehe.  har lampe for srs den lyser når jeg vrir nøkkel i tenning men slukker når jeg starter bilen. eneste lampe som lyser i instrument er RS og jeg vil tro dette har med beltene å gjøre siden det står rs på beltene.  fant ikke noen om dette RS i instruksjonsboken til bilen...

Mvh Ole-G

• 4 weeks later...