Jump to content

Tenningslås sylinder

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har en MB 230E ´90 mod, hvor det ikke går og vri nøkkelen i tenningslåsen. Har blitt værre og værre, og nå står jeg der med en bil som ikke kan startes. Regner med tenninglåsen er slitt, så har besillt ny sylinder med nøkkel. Men ifølge en annen tråd her på forumet, må jeg kunne vri nøkkelen samtidig som jeg bruker dette "spesial" verktøyet for å få ut sylinderen.

Så mitt smørsmål er om det finnes noen måte og tvinge låsen rundt? Bore den opp, file den etc., finnes det noen muligheter? Rattlåsen er ikke på..

På forhånd takk!!

Posted

Hei gjest. Like greit å bytte, for å file og styre det har ikke noe for seg har prøvd det sjøl på mi merce som er en 91 model med lite lykke bedre å bytte. bytta tenningslåsen sjøl og du må vrikke på nøkkelen og du kan risikere å knekke nøkkelen. håper dette hjelper deg litt på vei.  :)

Posted

Vi klarte få vridd om nøkkelen/låsen på broderns 190 med litt hjelp av teflonspray/penetrerende olje og brukte tang for å vri om, da klarte vi etter en stund å få den til hakk 1

Posted

Er det kjøpt ny sylinder på chassinummer?

Ofte så er det kombinasjonen av slitt nøkkel / slitt lås som gjør dem vanskelige å få opp. Har du en reservenøkkel, så prøv med den.

Groruddalen Låsservice har også mulighet til å lage ny nøkkel ut fra koden på den gamle. De leser av den gamle, og en datamaskin tolker den for å finne den opprinnelige koden. De har også mulighet til å "kode om" låsesylindere for å få dem til å passe med annen nøkkel.

Posted

Ikke orginal sylinder nei, kjøpt blindlås. Fikk laget en nøkkel for ca. 1 år siden, funket til nå. Så nå satser jeg på og skifte sylinder og nøkkel. Bare jeg får ut sylinderen så ordner det seg nok, får prøve teflonolje og tanga ikveld og håpe nøkkelen holder :-)