MB560 Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 Har ein 560SEC som går fint, men kjenner at det er noko fjusking ved roleg køyring utan belastning. Har målt motstanden i tennplugg-kablane og kjem fram til avvik mellom dei ulike sylindrane. Skal jo vera 1 kohm i desse slik eg forstår. Eit visst intervall er vel akseptabelt, men synest eg fekk noko sprikande resultat. Kva avvik frå 1 kohm er OK? 1: får ikkje utslag på multimeter / ikkje kontakt 2: 15 mohm 3: 1 kohm (her er plugghetta tydeleg blank og ny) 4: 220 kohm 5: 27 mohm 6: 3,9 mohm 7: 1,1 kohm (også denne truleg ny hette) 8: får ikkje utslag på multimeter / ikkje kontakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 Trolig utenfor justering. Hørers ut som mager blanding/ falsk luft. Du kan jo skru av hettene du ikke får riktig motstand på og måle dem. Trolig dårlig kontakt mellom kabel stikkere eller hettene. Kablene ryker ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 Det er kjent med på disse tennkablene kan morkne med tiden og må byttes ut. Ellers gjør som han "gjesten" skriver. Oxo kontrollere tennpluggene. Kontroler oxo tenningspunktet. Om nødvendig. Etter alt dette er i orden så kan du ta kontroll på "co" (luft og bensin blanding) Lykke til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MB560 Posted August 3, 2011 Author Share Posted August 3, 2011 Så det er mulig å ta av hettene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Et nytt, komplett sett pluggledninger til en slik motor ser jeg koster $101 fra USA, så selv med frakt og moms blir det ikke så dyrt, og da er problemet over og ut fremfor å bytte hetter på over 20 år gamle kabler.. Pluggkabelsett: $101 Fordelerlokk: $88 Rotor: $20 Fant det på www.autohausaz.com, har handlet derfra flere ganger før og det fungerer knall.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts