Guest alla-ra Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 Nå har den forba... bilen begynt å gå som en "snekke" turtallet flyr opp og ned når bilen er kald, når bilen har stått å gått noen minutter forsvinner det og går normalt igjen.Noen som har vært borti noe slikt Dyser?
FrodeS Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 Nå har den forba... bilen begynt å gå som en "snekke" turtallet flyr opp og ned når bilen er kald' date=' når bilen har stått å gått noen minutter forsvinner det og går normalt igjen.Noen som har vært borti noe slikt Dyser?[/quote'] Har det ikke vært oppe før at cdiene gjerne oppfører seg litt merkelig på tomgang når dysene tetter seg igjen? Heng på en grisetung henger, og kjør villman en liten stund, så kanskje du får renset opp litt
Guest Stig B Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 Eller prøv litt dyserens (tri-pak eller pro-long sin)
Guest alla-ra Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 Nå har den forba... bilen begynt å gå som en "snekke" turtallet flyr opp og ned når bilen er kald' date=' når bilen har stått å gått noen minutter forsvinner det og går normalt igjen.Noen som har vært borti noe slikt Dyser?[/quote'] Har det ikke vært oppe før at cdiene gjerne oppfører seg litt merkelig på tomgang når dysene tetter seg igjen? Heng på en grisetung henger, og kjør villman en liten stund, så kanskje du får renset opp litt Kan jo gjerne henge på en henger, men da må jeg nok surre`n fast med hyssing, du skjønner jeg har ikke hengerfeste Grise kjøre!! ikkeno problem!Har hellt på litt Dyserens, men kan jo bare helle på litt til, og se hvordan det går da.
FrodeS Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 Grise kjøre!! ikkeno problem!Har hellt på litt Dyserens' date=' men kan jo bare helle på litt til, og se hvordan det går da.[/quote']Du burde i hvertfall få kjørt bilen litt ordentlig. Finn noen lange motbakker, brems ned, og plant gassen i bunn ei stund. Jeg merker veldig godt at min soter igjen når jeg kjører døllt. Selv om jeg har mye kjøring i 120-130 km/t, hjelper ikke det noe særlig hvis jeg aldri drar den over 3000. Passer jeg på å dra den litt ordentlig ut på 2. og 3. giret innimellom, så hjelper det masse. Syns godt bak bilen ved 4500 o/min om jeg har kjørt aktivt eller ikke i det siste.
Guest Mercefanten Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 når man er inne på det å "grisekjøre"... når eg har hatt pedalen i bånn en tid, og gjerne tømt noen gir, har bilen min en lei tendens til å havne i et eller annet "nød program"... turtallet synker, og eg får den ikkje over 3000o/min. kubbe bilen og starte den igjen, så funker alt som det skal igjen... noen som har vært borti noe lignende? er en c200 cdi... chippa, men mener problemet var der før chip ble bytta...
Guest alla-ra Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 Grise kjøre!! ikkeno problem!Har hellt på litt Dyserens' date=' men kan jo bare helle på litt til, og se hvordan det går da.[/quote']Du burde i hvertfall få kjørt bilen litt ordentlig. Finn noen lange motbakker, brems ned, og plant gassen i bunn ei stund. Jeg merker veldig godt at min soter igjen når jeg kjører døllt. Selv om jeg har mye kjøring i 120-130 km/t, hjelper ikke det noe særlig hvis jeg aldri drar den over 3000. Passer jeg på å dra den litt ordentlig ut på 2. og 3. giret innimellom, så hjelper det masse. Syns godt bak bilen ved 4500 o/min om jeg har kjørt aktivt eller ikke i det siste. Skal slenge på litt Dyserens jeg, og ta noen turer i noen gode motbakker å prøve å dra ut jeg. Takker for tipset
Guest alla-ra Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 når man er inne på det å "grisekjøre"... når eg har hatt pedalen i bånn en tid' date=' og gjerne tømt noen gir, har bilen min en lei tendens til å havne i et eller annet "nød program"... turtallet synker, og eg får den ikkje over 3000o/min. kubbe bilen og starte den igjen, så funker alt som det skal igjen... noen som har vært borti noe lignende? er en c200 cdi... chippa, men mener problemet var der før chip ble bytta...[/quote'] Har vært borti noe lignende, men da ble plutselig bilen "lat" uten at jeg hadde gjort noe spesielt,maks 3000o/m og 50 km/t.Først så begynte det en gang i blant og så til sist gikk kassa i nød. Dette var visst en bryter/sensor i kassa
Guest Mercefanten Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 når man er inne på det å "grisekjøre"... når eg har hatt pedalen i bånn en tid' date=' og gjerne tømt noen gir, har bilen min en lei tendens til å havne i et eller annet "nød program"... turtallet synker, og eg får den ikkje over 3000o/min. kubbe bilen og starte den igjen, så funker alt som det skal igjen... noen som har vært borti noe lignende? er en c200 cdi... chippa, men mener problemet var der før chip ble bytta...[/quote'] Dette var visst en bryter/sensor i kassa manuell kasse....
Guest Bengt E Jacobsen Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 når man er inne på det å "grisekjøre"... når eg har hatt pedalen i bånn en tid' date=' og gjerne tømt noen gir, har bilen min en lei tendens til å havne i et eller annet "nød program"... turtallet synker, og eg får den ikkje over 3000o/min. kubbe bilen og starte den igjen, så funker alt som det skal igjen... noen som har vært borti noe lignende? er en c200 cdi... chippa, men mener problemet var der før chip ble bytta...[/quote'] Har en kamerat som chippa en 220 cdi. den ble chippa med en slik boks som plugges inn i hjernen. Denne boksen styrer ikke annet enn at det pummpes mere diesel inn i motoren .Og dette skjønner ikke girkasse og motorvern at går ann. Det at bilen skal ha slikt dreiemoment og hk når alt annet tilsier at dette er for mye, og beskytter seg ved å koble inn motorvernet. Dette skjedd hvertfall på bilen hans. Han tok bort boksen og alt ble bra.
Guest Trond Roald Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 Nå har den forba... bilen begynt å gå som en "snekke" turtallet flyr opp og ned når bilen er kald' date=' når bilen har stått å gått noen minutter forsvinner det og går normalt igjen.Noen som har vært borti noe slikt Dyser?[/quote'] det kan være en dyse som er utenfor tolleranse,for mye vandring på høytrykks pumpe,feil i railtrykks føler eller regulator.du må nok ta en korttest og få sjekket værdier på cdi systemet.
Guest Trond Roald Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 når man er inne på det å "grisekjøre"... når eg har hatt pedalen i bånn en tid' date=' og gjerne tømt noen gir, har bilen min en lei tendens til å havne i et eller annet "nød program"... turtallet synker, og eg får den ikkje over 3000o/min. kubbe bilen og starte den igjen, så funker alt som det skal igjen... noen som har vært borti noe lignende? er en c200 cdi... chippa, men mener problemet var der før chip ble bytta...[/quote'] når bilen din har gått i nødprogram legges feilen inni minnet.så du bør nok ta en tur på verkstedet å lese av feilkoder.det er nok ikke så bra å bare stoppe den hele tiden.trenger ikke å være så kostbar feil!kan være så enkelt som tettkatalysator.
Guest Mercefanten Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 Nope Automat eg har manuell kasse....
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now