Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Har en Sl 300-24v 1990 modell stående her hjemme.

har problem med denne at den jukser og sviver kun på 4-5 sylindere etter denne har stått en stund (2-3 uker).

Kjører jeg dn varm 2-3 gangger og lar den stå 3-4 timer eller mer, så sviver den på alle.

Men, den "jager" på tomgang og det høres ut som om alt bensinen antenner i potta.

Bilen har og et enormt forbruk, og jeg synes den går dårlig.

Virker så den får alt for mye bensin så den ikke klare å antenne.

Noen som har forslag om hva som kan ver galt?

legger ved en video om hvordan den sviver nor den er god og varm (hører ikke "smellene" i potta så godt på filmen).

Håper filmen vises! :lol:

Guest Gjesten
Posted

Det var ikke lett å høre noe på den filmen Morten.

Problemet er å høre om den fusker på en sylinder som du sier eller om den bare er for fet på blandingen.

Det man gjør er å måle avgassen for å se om den gir for mye,event stille den ned for å måle videre.

Sviver den ikke på alle på alle sylindere så løsner man og strammer et og et dyserør på mengdefordeleren til man ser hvilken den ikke sviver på.Så kan man event bytte om dyser og/eller plass på rørene for å finne ut om det er dyser, mengdefordeler eller  selve motoren.

Men igjen,man må sjekke blandingen først da druknede plugger fusker.

Posted

Det var ikke lett å høre noe på den filmen Morten.

Problemet er å høre om den fusker på en sylinder som du sier eller om den bare er for fet på blandingen.

Det man gjør er å måle avgassen for å se om den gir for mye,event stille den ned for å måle videre.

Sviver den ikke på alle på alle sylindere så løsner man og strammer et og et dyserør på mengdefordeleren til man ser hvilken den ikke sviver på.Så kan man event bytte om dyser og/eller plass på rørene for å finne ut om det er dyser, mengdefordeler eller  selve motoren.

Men igjen,man må sjekke blandingen først da druknede plugger fusker.

Heisann

får se om jeg ikke kan få den inn på avgassmåling!

kan høres ut som den får for fet blanding!

hvordan er dett å justere?

Go helg!

Posted

Jeg tror ikke jeg ville spandert noe som helst på dette før du har sjekket at ledningsnettet som går på venstre side av motortoppen er helt og fint. Ledningene går blant annet til hver dyse/injector. Disse har veldig ofte sprukket isolasjon blant annet pga dårlig isolasjonskvalitet og varmen fra motor og kommer derfor i kontakt med hverandre og jord. Kan gi helt idiotiske feilmeldinger på alt mulig, og reparerer man etter disse feil feilmeldingene, kan man bli ruinert....

Åpne opp kablestrømpa og sjekk hele veien. Har sett tråder her inne på dette, så søk på feks ledningsnett så får du hjelp og bilder. Jeg ville tatt denne sjekken først av alt. Ta av luftfilterboks så ser du mer. Tror ledningene går inni en slags svart plastfirkantrør langs toppen.

Guest Gjesten
Posted

Helt enig med Rune hvis du har den motoren,men jeg mener du har mekanisk KE-jetronic på din med tynne bensinrør til hver dyse. Har du ikke det,men motoren han nevner så bør man alltid sjekke om lednings isolasjonen er blitt sprø.

Posted

Det skal være KE-jetronic på den!

Må se om jeg ikke får skrud litt på den til uka, og se hva jeg finner ut!

Takk for svar, er bare til å komme med innspill!

Morten