Jump to content

Planer om 124 banebil

Guest AMG_BRABUS_CARLSSON

Recommended Posts

Posted

Har i de siste årene hvert på mange biltreff, sett masse råe biler, jeg har savnet Mercer på treffene, er jo en del råe 190er rundt omkring, kleeman har hvert på treffene flere ganger, har også hvert på banen.

Men jeg savner en banebil fra 124 karosseriet, hvorfor er det ingen som blodtrimmer noen 124er, kjøre på bane eller drifte litt på bane.

Jeg har jo en 124, som jeg skrev her på forumet et eller annet sted at jeg skada bunnpanna på bilen og kjørte uten olje et par meter, så det kan hende motoren er blitt vrak, tross alt det taper jeg ikke no penger på dette, gammel bil og har ikke brukt mye penger på den. Jeg vil heller ikke kjøpe ny motor.

Så sannsynligvis vil den bli vraket eller bli solgt grisebillig men så tenkte jeg ikke hvorfor ikke bygge den som banebil, ribbe hele bilen innvendig, sette på større motor,turbo,bremser,og alt av understell.

Kanskje jeg dagdrømmer, men det hadde hvert dritkult å fått til noe sånt, verksted,verktøy,hjelp kan jeg få,har masse gode venner så sammen kan vi sikkert lage en banebil ut av den.

Men er dette noe vits i, er bilen for tung til dette eller skal jeg bare drømme videre.

Posted

og wicky spar meg for dine kommentarer.

Posted

Ikke en stv dette?

En w124 kan jo rattes på bane på lik linje(heller bedre enn noen amcar), men det er vel i utgangspunktet motor som bør byttes.

Du kan ha det gøy på en bane med en bil som har godt med hk å ikke nødvendigvis de beste kjøreegenskapene(les gatebiltreffene her, ellers er det nesten morsommere med bremser og understell enn enorm motor).

Når det gjelder cupè bilene så er det litt forbausende at det ikke er noen av dem på banen, for det er jo et stivt og kurrant karosseri til banebruk,men det er vel det med motor som kommer inn igjen da.

Her er det en som har satt inn en 2,3-16v i en 230CE, da har han en lavere vekt enn med en 300 motor å nesten samme effekt(ikke samme nm da selvsagt).

Er ikke å komme uten om at det ryker en del penger på et slik prosjekt.

Bur, stoler, understell, bremser, og motor koster.

Ser du nevner turbomotor, mange tror dem har en til ca 10 000,-, turboen koster det. Har du motoren så bør du ha 100 lapper liggende som du kan bruke, ikke sikkert alle dem går med ,men sjansen er stor.

Bremser og understell er det å få tak i da du kan bruke fra 500E, det funker som F på en 190 ihvertfall,å en ribba 124 veier vel ikke så mye mere enn en vanlig 16V. Sats på å få laget andre foringer å ei snekke fra 500E hvis den har kortere styring eller en fra 16V for den har. Er rimelig sikker på at den passer over dit da alt annet gjør det.

Er selv på utkikk etter en w124 av den slitne typen, helst ok i karossen,men gjerne med def motor og gir. Er mest int i stv da jeg har tenkt å bruke den som bruksbil sammtidig som ha et prosjekt.

Angrer som en hellt på at jeg ikke kjøpte en 300E med sliten motor og gir med 94mod int til 8000,- men det var sedan så de var ikke det jeg hadde mest lyst på i sommer.

Lurer på om du ikke har ringt meg i sommer en gang ang. prosjektet.

Lykke til med bygget.

Posted

Tenkte mest på sedan utgave, hvis jeg noen gang skal bygge coupeen da skal den være brutal ass, har mange våte drømmer om en spesiell coupe :lol:

Får se hvordan det blir etterhvert men tror det skal bli noe av en eller annen gang, liksom greit å begynne å tenke på det fra før.

Få litt lærdom fra de store.

Nei det var sikkert en annen som ringte deg tor anton, har aldri ringt noen ang dette.

Posted

Søk litt å nettet så ser du noen fine "500CE", dem er rå.

Var en som lurte på mototrbytte på en sliten 124 i sommer.

Er jo mange motor muligheter til det dagligebruk, 300, 300-24v 420, 500 m.m

Posted

bilen din har null sjangs til å bli no bra..vrak den og gi interiøret til meg...du har mange våte drømmen om Billo også..hahahaaa..

Posted
bilen din har null sjangs til å bli no bra..vrak den og gi interiøret til meg...du har mange våte drømmen om Billo også..hahahaaa..

Sjalu...