Guest Andreas Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Hallo. har akkurat gått til innkjøp av en w124 250d syntes bilen trekker veldig dårlig, er dette vanelig på disse? Er klar over at dette ikke er noen reserbil i utgangspunktet. evnt tips for hva dette muligens kan være. på forhånd takk Andreas Quote
FrodeS Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Hva er "dårlig", da? 90 hk på 1,5 tonn bil går jo ikke bra. Disse har i tillegg ganske dårlig respons fra bunn, og må litt opp i turtall før det skjer noe særlig. Har du målt noe 0-100, toppfart osv? Quote
ØHN Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Nytt dieselhovedfilter, forfilter, luftfilter, oljeskift, justering av gasswire og nedoverbakke, ga min 1986 200D litt mer futt. Jeg har manuelt gir da, og holder greit følge med trafikken. Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 hvilken årsmodell er dette??.. er det en 250D 90 hk eler en 94 hk eller en 113hk 20ventiler??? Quote
Guest Andreas Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Det er en 1990 mod med 94 hk?! har ikke prøvd noe 0-100 virker utrolig daukjørt. har byttet filter og oljer. dette er manuel blir liksom sittene og gire hele tiden. sitter ingen luftmasse måler eller lignende på disse? Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted August 4, 2011 Posted August 4, 2011 hei igjen, vis jeg har vert deg, hadde jeg blendet av EGR ventilen, å fådd tak i et annet luftfilter inntak uten den med spjell hus i midtn, en kamerat av meg har også en 250D 94hk 92 mod, der vi tok vekk EGR ventilen, å fikk tak i et nytt/gammelt (finner du på skrotn) lufilterhus, og bilen var ikke til å kjenne igjen etterpå, vet utak av luftfilterhus, så tok vi et flatt skrugjern å svirret rundt i innsugsrørene, å der datt det ut svarte klomper med ZOT..!!! etter dette vil du garantert få en mye bedre bil som drar betydelig bedre en det du beskriver.. mvh Geir. Quote
Recommended Posts