Lars Skei Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Er det noe forskjell på bremsene på en Mercedes 250D w124 og en 250 Turbodiesel?.. Har bytta motor så har vært gøy å vist om jeg må skifte bremser og Quote
Guest Gjesten Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Du trenger ikke det,men er du i tvil om forskjeller på deler mm så gå på meca.no og så er det bare å sammenligne med hva du vil. Da ser du på f.eks bremser tykkelser og diametere likheter mm Quote
FrodeS Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Det kan være. I hovedsak er det tre typer bremser på 124: minste : Massive skiver både foran og bak. 1 stempel foran, to bak. Varierer med årsmodell og også fra bil til bil. I hovedsak 200D, 250D, 200, 200E, men jeg har også vært borti dem på 230E. Midterste : Ventilerte skiver foran og massive bak. 1 stempel foran, to bak. Stort sett alt fra og med 230 til og med 280. Jeg antar 250 turbo har disse. Største : Ventilerte skiver foran og bak. 4 stempler foran, 2 bak. Alle over 200 hk. Så : Ja, jeg tror det er forskjell på bremsene, men det kommer an på hva du hadde originalt. 250D kunne også leveres "oppgradert" med større bremser og da også høyere maks hengervekt. Det kan også være småforskjeller innen de forskjellige typene, så det er ikke sikkert 500-bremser vil passe rett på en 320, selv om de har like mange stempler og sånt. Quote
Guest Gjesten Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Som Frode skriver så er det forskjell på bremsene noe du kan se på linken jeg skrev,men er det det at du skal bygge om bilen for å få det i vognkortet? Større bremser bestemmes ut i fra topphastighet,ekstra vekt mm. Den ekstravekten din utgjør ikke noe som gjør at du må bygge om bilens bremser,men for godkjenning så må du det. Quote
FrodeS Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Power har vel også litt å si? Mer hester gjør at man kan komme fortere opp i fart, evt. høyere fart. F.eks. på banekjøring vil jo mer krefter gjøre at det må bremses mer, selv om vekten er den samme. Quote
Lars Skei Posted July 25, 2011 Author Posted July 25, 2011 Har tengt å fått den godkjent ja... Takk for tipset om meca Var inne på meca, eneste forskjelle på bremsene er at det er 22mm skiver foran på 250 Turbo Diesel, og på 250D så er det 12mm på skiven foran.. så blir vel bremse handel Quote
FrodeS Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Altså ventilerte og ikke ventilerte. Du trenger da nye calippere, klosser og skiver. Quote
Recommended Posts