HenrikTA Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Idag har jeg hatt huset for meg selv, og da har jeg fått svingt meg rundt på gårdsplassen i finværet og fått shinet litt kjøretøy.. Først ut var A-klassen til fattern, som skal bo her noen uker mens foreldrene mine er på ferie.. Denne fikk seg en grundig støvsuging innvendig, alt av plast i interiøret ble vasket med Scholl Spam etterfulgt av Scholl Purple - som gir litt "glød" i plasten uten å gjøre den blank og smakløs (sånn som alle japsebiler har...) Rutepuss med Scholl Ice (gele som ikke renner nedover rutene) og ripsmatttene ble børstet rene - noe som i seg selv tok en liten evighet. Utvendig var den ganske bra etter shining og voksing med SV Shield for et par måneder siden. Nøyde meg derfor med prickbort, skum og håndvask - etterfulgt av en runde SV Quick Finish. Meg. Insane Shine på dekkene - "latmannsglans på sprayboks". Resultatet: Så var det C-klassen sin tur.. Denne har jeg ikke fått strekt opp skikkelig utvendig etter ferieturen, så den ble skummet og håndvasket. Etter tørking ble den satt inn med et nytt lag med SV Insignis V2, da jeg egentlig ville legge to lag før ferien, men ikke hadde tid til at alt skulle få herde skikkelig. Etter å ha buffet bilen, ble den satt i garasjen til herding i ca. 5 timer før den fikk en omgang med SV Quick finish for å fjerne evt. svetting fra voksen. dekkene ble sprayet med samme spray som A-klassen. Innvendig ble det kun rutepussing og børsting av matter, da jeg tok den skikkelig innvendig i helgen. Akkurat når jeg tok disse bildene, skulle jeg ønske jeg hadde svart bil - 99,999% av tiden er det veldig greit med Palladiumsølv Og ja, jeg vat jeg har en skrue løs når det kommer til pussing.. Mens voksen herdet på C-klassen så vasket jeg sykkelen min og vokset den med SV Concorso.. Synes den voksen virket riktig på sykkelen med det sjarmerende navnet "DBS Americano" puuhhh.. nå skal jeg slappe av med en kald øl i sofaen Quote
Sven Håkon Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Det hørtes (og så, forsåvidt) riktig så trivelig ut! Godt jobba - og tøff sykkel! Visste ikke at DBS hadde laget denslags morsomheter. Quote
HenrikTA Posted July 25, 2011 Author Posted July 25, 2011 Det hørtes (og så, forsåvidt) riktig så trivelig ut! Godt jobba - og tøff sykkel! Visste ikke at DBS hadde laget denslags morsomheter. Joda, de har en "urban serie" med noen modeller.. Americano: Herresykkel med 1 gir og navbrems, Cortado: Damesykkel med 1 gir og navbrems, til slutt Espresso: Herresykkel med 7 gir og skivebremser.. Du som skal flytte til "Løkka" må jo få deg en sånn Quote
Sven Håkon Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Det hørtes (og så, forsåvidt) riktig så trivelig ut! Godt jobba - og tøff sykkel! Visste ikke at DBS hadde laget denslags morsomheter. Joda, de har en "urban serie" med noen modeller.. Americano: Herresykkel med 1 gir og navbrems, Cortado: Damesykkel med 1 gir og navbrems, til slutt Espresso: Herresykkel med 7 gir og skivebremser.. Du som skal flytte til "Løkka" må jo få deg en sånn Hehe, ja jeg burde sikkert hatt noe slikt som et designstatement, men skolen er bare noen kvartaler unna så den sykkelen jeg allerede har (og kjøpte i fjor) får nok gjøre nytten de få gangene jeg trenger en Americanoen var forøvrig utrolig mye kulere enn Espresso som så mer ut som en "vanlig sykkel." Quote
Recommended Posts