Jump to content

500SEC 126 med kjente feil?

Recommended Posts

Guest Jon Bertelsen
Posted

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en 500SEC 1983-modell. Er det noen "kjente feil" med denne bilen, eller noe jeg bør passe ekstra på ved vurdering av bilen? Jeg er svært takknemlig dersom noen tar seg bry ved å svare på dette :D

///Jon

Guest Jørn-Flemming
Posted

Du finner det meste på kjøpsveiledningen i S-klasse klubben: http://www.mb-w126-club.de/ Den ligger på både engelsk og tysk. Jeg har den på norsk om du er interessert. Det er ellers lite som skiller W, V, og C modellene av 126 fra hverandre. C kan visstnok være noe mer utsatt for rust rundt bakruten enn de andre - men det er marginalt verre i så fall.

Posted

De hovedsaklige feilene er vel:

- Rust, rust, rust, rust...: rundt bakrute, frontrute, dørkanter både oppe og nede, under dører, gulv (under gulvmatte i baksete), bagasjerom, hjulkasser, forskjermer, panser, takluke, bakskjermer (spes. hjulbuer), under hattehylle, innerskjermer, bærearmer bak (har opplevd det selv på 126, rusta tvers igjennom). Har vel fått med alt nå, har jeg ikke?

- slitte kammer

- oljepumpe

- støtdempere

- bærekuler

- slark i styresnekke

- treg sentrallås (vakuumlekkasje)

- automatkasse

- bakaksel (differensial)