Guest Jon Bertelsen Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 Hei, Jeg vurderer å kjøpe en 500SEC 1983-modell. Er det noen "kjente feil" med denne bilen, eller noe jeg bør passe ekstra på ved vurdering av bilen? Jeg er svært takknemlig dersom noen tar seg bry ved å svare på dette ///Jon Quote
Guest Jørn-Flemming Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 Du finner det meste på kjøpsveiledningen i S-klasse klubben: http://www.mb-w126-club.de/ Den ligger på både engelsk og tysk. Jeg har den på norsk om du er interessert. Det er ellers lite som skiller W, V, og C modellene av 126 fra hverandre. C kan visstnok være noe mer utsatt for rust rundt bakruten enn de andre - men det er marginalt verre i så fall. Quote
Guest MbTore Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 De hovedsaklige feilene er vel: - Rust, rust, rust, rust...: rundt bakrute, frontrute, dørkanter både oppe og nede, under dører, gulv (under gulvmatte i baksete), bagasjerom, hjulkasser, forskjermer, panser, takluke, bakskjermer (spes. hjulbuer), under hattehylle, innerskjermer, bærearmer bak (har opplevd det selv på 126, rusta tvers igjennom). Har vel fått med alt nå, har jeg ikke? - slitte kammer- oljepumpe- støtdempere- bærekuler- slark i styresnekke- treg sentrallås (vakuumlekkasje)- automatkasse- bakaksel (differensial) Quote
Recommended Posts