Guest Andreas F.G Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Hei, jeg fikk et problem da jeg skulle starte min 97 c180 202 bensin her for et par uker siden, bilen hadde stått stille ute et par dager, og når jeg fyrte den igjen lyste ABS lampen og speedometer og OD tellet ikke, ABS er koblet ut da jeg prøvde å bremse på grusen og hjulene låste seg tvert... jeg leste at hvis batteriet lader mindre enn 10v under opstart kobler ABS ut, men jeg har aldri hatt problemer med batteri, og jeg har kjørt og ladet batteri i et par uker nå og det har ikke kommet tilbake. og hvorfor skulle da speedometer kobles ut ? Kan det være det berømte OVP releet som må byttes ? eller er det en lettere løsning ? Takker for svar Quote
Guest Gjesten Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Er du heldig er det bare sikringa på toppen av releet Quote
Guest Andreas F.G Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Hvor sånn ca ligger releet.. er det vanskelig å komme til ? har ikke undersøkt helt hvor det ligger. Quote
Guest Gjesten Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 ww2.justanswer.com/uploads/eurotec/2010-04-14_154836_ovp_relay_w202a.PNG Quote
Guest Andreas F.G Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Byttet sikringen på toppen av releet.. ingen forskjell, sikringer var dog hel og fin... Kom med flere tips om hva jeg kan gjøre ? Quote
Guest Gjesten Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Siden dette skjedde på den måten du nevner så er det nok spenningsfeil. Defekt hjulsensor gir også lik feil,men du bør nok måle ut releet først. Plukk det ut. Under ser du det er pinner som er merket 87. Alle som har tallet 87 skal ha strøm. Du må måle at de får det når bilen sviver. Du finner en måte å gjøre det på. Løft opp rele litt og stikk inn målepinne fra siden eller løsne holder og mål fra baksiden. Quote
Guest Andreas F.G Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Okai, jeg kan prøve, må bare få tak i målepinner, du kan ikke tenke en annen grunn til at dette har skjedd ? har ikke hatt problemer med bilen, så jeg ble litt sjokkert da dette skjedde Quote
Guest Gjesten Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Er det releet så er det ikke noe sjeldent fenomen. Du trenger bare en prøvelampe,eller legg ledning mellom 30 og 87 kontaktene uten rele for test om releet ikke gir strøm. Quote
Recommended Posts