Jump to content

W201 Problemer


Harald Urdal

Recommended Posts

bilen starter fint, men plutselig forsvinner musikken så kjører jeg videre til den plutselig stopper helt, så kan jeg vente i 2 timer og den starter igjen og kan kjøres ca. 10 min før den stopper igjen.

vis jeg gasser på litt rett før den stopper begynner den å "hoppe" framover.

 

på batteriet måler jeg 11.36V

på dynamoen måler jeg 13.64V

 

 

noen tips til hva dette kan være ?

 

takk for hjelp  :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjesten

Start motoren og mål så på dynamoen at du har de ca 13.6 v.

Flytt så gods målepinnen fra apparatet til - på batteri. Har du da enda ca 13,6 er gods siden ok.

Deretter flytter du pluss målepinnen nermere og nermere batteriet på den tykke plusskabelen.

Når du ser spenningen synker har du funnet feilen.

Trolig il ledning fra dynamoen til den går inn ved ramma ( tretthetsbrudd ) eller vet skrue på dynamoen eller skruepunktet hvor plusskabelene festes ved batteriet eller på batteripol.

Link to comment
Share on other sites

når den står på tomgang ( så vidt an klarer d) så dimmer lysene på bilen, tyder det på at det er dynamoen som ikke klarer å lade skikkelig ? har en ny dynamo liggende, ville du byttet den med en gang eller målt meg frem til feilen ? dynamoen lader 13,6 ca. og batteriet lader 11.36

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjesten

Når du sier at spenningen er som du sier betyr det at dynamoen lader,men det er noe dårlig kontakt.

Så derfor må du måle deg frem til feilen uansett om du putter inn en ny dynamo.

Det skal ikke være store forskjellen mellom batteri og dynamo.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjesten

Glem 14.5 v ladespenning foreløpig.

Så lenge du har 13.6 så lader dynamoen.

Har du et batteri som ikke er fulladet så får du ikke 14.5 når du måler på tomgang .

Med din dynamo skal du holde høyt turtall lenge for å få 14.5 v hvis du noen gang får det.

Spenningsregulatoren din gir mindre spenning når den er varm.

Du må lade opp batteriet for deretter å måle ut spenningsforskjell mellom batteri og dynamo.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...