Guest Merc Posted July 18, 2011 Posted July 18, 2011 Hei lurte på om det er dere kjenner til noen som kunne ta seg en liten lakkering jobb på min W202? Det er snakk om 4 dør hjørner og litt innvending av dørene også i hjørner? Bilen leveres med org lakk og sandblåst Bor i Rogaland område. Tips mottas med glede Quote
LuckyDuck Posted July 18, 2011 Posted July 18, 2011 hei på du Rogaland er et stort å rart fylke, hvor i Rogaland er det snakk om? Eksempler er jo -Hinna lakkering(Hinna) -Lode lakkering(Kvål/Sandnes) -Salte lakkering(Nærbø) osv, disse er større firma primært med forsikringsskader og lakkerer mye for bilforhandlere Micropaint på Sola, de er visst flink folk, sier ryktene.. Private og mindre firma i området kan jo nevnes: -Torland Autolakk(Nærbø) Flink lakkerer som også lakkerer motiv og små detaljer -Herigstad lakkering(Tjøtta/Bryne) Lakkerer for industri og private, bildeler og alt annet rart. Jeg lakkerte deler av bilen min her, og fant i ettertid diverse ufo-artikler i lakken, sånt som hårstrå og støvkorn.. han gir forøvrig 30% rabatt hvis du står for demontering og montering selv. -Jon Storhaug(Kleppe) Erfaring lakkerer som også kan ta mindre sveise oppgaver i samme slangen(to firma på samme einedom) Hva som finnes over fjorden vet jeg ikke. Quote
CHARLIE Posted July 18, 2011 Posted July 18, 2011 Jeg har veldig god erfaring med Pro Paint i Hillevåg. Miljølakk på Lura kan også trygt anbefales Quote
Guest Merc Posted July 18, 2011 Posted July 18, 2011 Vet ikke om dere har kjønt det men jeg ser etter en billig utvei her, det er ikke snakk om noe stort hjørnene er ikke mer an 5-10 cm i diameter, for noen lakkering verksteder har blodpriser å der gidder jeg ikke dra. Jeg skal høre med Torland Autolakk i morgen se hvilken pris de kommer med. Jeg er opptatt av at det blir mest mulig fint da, bilens lakk er som ny da så jeg håper at det ikke blir store forskjeller mellom ny og bilens lakk. Quote
CHARLIE Posted July 18, 2011 Posted July 18, 2011 En rustflekk på 5-10 cm er ofte blitt dobbel så stor når man har slipt ned til rent metall. Lakkere flekker vil aldri bli bra. Man må ofte lakkere større flater for å få helhet i lakken. Hvis du f.eks har en 10-15 cm flekk nederst på døra, så må du lakkere hele nedre del av døra for at det skal bli fint. Vanligvis blir slike dellakkeringer delt under lister o.l. for at ikke man skal se skille. Hvis du ikke er så opptatt av utseendet og resultatet, så er det bare å pusse ned rusten og syregrunne og pensle litt lakk over. Dette kan du gjøre selv, og vil ikke koste deg stort i kroner og øre. Quote
Rudi Posted July 18, 2011 Posted July 18, 2011 og om en lakkerer skal lakkere f.eks en hel bakskjerm så vil han flekke seg inn til midt på bakdøra for å unngå at det blir fargeforskjell som er godt synlig, er ikke det litt motstridende da charlie? Jeg har testet dette selv nå og, og det er helt ufattelig hvordan dette lurer øyet... Dog er jeg litt enig, jeg ville har lakkert hele under list selv, og har forsåvidt akkurat gjort det på en e-klasse 210 for noen andre... Men det er påfallende, det er mer synlig under list enn det jeg har flekket ut (område på ca 25x25 cm på panseret) er mindre synlig... Samme med bakskjermene, mer synlig mot bakdører enn utflekkinga oppover takstolper... Quote
Recommended Posts