Guest wicky Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 ved kald motor er tomgangen høy og oljetrykket høyt og da rister ikke motoren og gir heller ikke vibrasjoner i kupeen..men når bilen er driftsvarm og står på tomgang er det plagsomme vibrasjoner..når jeg gir gass så blir vibrasjonene borte...åpnet panseret og ristet på motoren og den er lett å flytte på imotsetning til en annen 200 forgasser med automat jeg prøvde å riste motoren på...må jeg bytte begge motorfestene foran?vanskelig jobb?pris på deler? Quote
Alexander Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 Jobben er ikke så veldig vanskelig. Grovt fortalt: Du må jekke opp motoren etter å ha løsnet festene i bunnen. Skru de løs på toppen, bytte, skru fast nye og så slippe motoren ned igjen og så skru de fast i bunnen. Tror det er den enkleste fremgangsmåten. Mener å huske at disse koster en 7-800 kr på auto trio pr stk, men du klarer sikkert å sjekke prisen selv. Du bytter selvsagt på begge sider når du først er i gang. Quote
Guest wicky Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 hmm....jekke opp motoren fra bunnpanna?eller talje i taket?hmm...sitter skruene på mellom motorfestet og motoren? Quote
FrodeS Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 hmm....jekke opp motoren fra bunnpanna?eller talje i taket?hmm...sitter skruene på mellom motorfestet og motoren? Jeg jekket min i bunnpanna. Var litt nervøs da jeg måtte ta i ganske mye for å få på det høyre, men. Sikkert litt enklere på din som ikke har den der jævla klædden på utblåset. Legg for all del en solid planke eller noe sånt under før du jekker opp. Jeg tok en og en side på min. Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 trokke det er lurt å sjekke fra bunnpanna, den er vel ikke så solid, kan man ikke jekke fra girkassen eller blir det for langt bak? Quote
Guest kodvaag Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 Jekk i bunnpanna, men legg en stor 2"x6" i mellom! Du trenger bare jekke motoren en cm opp. Skiftet motorfester på min 200E, og det var som å få V12 motor mht vibrasjoner! Quote
Alexander Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 trokke det er lurt å sjekke fra bunnpanna' date=' den er vel ikke så solid, kan man ikke jekke fra girkassen eller blir det for langt bak?[/quote'] Det går fint å jekke fra girkassen, men det er ikke noe vits i. Quote
FrodeS Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 Jekk i bunnpanna' date=' men legg en stor 2"x6" i mellom! Du trenger bare jekke motoren en cm opp. [/quote'] På min var det mer om å gjøre. De gamle var seget en del. Måtte nok 3-4 cm opp for å få nye på plass. Det gikk i hvertfall veldig greit med en 2"6" under. Quote
Guest wicky Posted November 2, 2005 Posted November 2, 2005 har jo tilgang til bukk og talje til å løfte motoren.. Quote
Guest wicky Posted November 2, 2005 Posted November 2, 2005 kast bilen. jeg har iallefall en bunnpanne som jeg kan jekke bilen med da..balle..hehe..du vil at jeg skal kaste bilen slik at du kan stjele min 94look og el vinduer..hehe.. Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted November 2, 2005 Posted November 2, 2005 kast bilen. jeg har iallefall en bunnpanne som jeg kan jekke bilen med da..balle..hehe..du vil at jeg skal kaste bilen slik at du kan stjele min 94look og el vinduer..hehe.. Jeg har i hvertfall stjerne på bilen min noe som ikke du har nå lenger. Quote
Guest wicky Posted November 2, 2005 Posted November 2, 2005 kast bilen. jeg har iallefall en bunnpanne som jeg kan jekke bilen med da..balle..hehe..du vil at jeg skal kaste bilen slik at du kan stjele min 94look og el vinduer..hehe.. Jeg har i hvertfall stjerne på bilen min noe som ikke du har nå lenger. men min er nok kjørbar uten stjerna...din er død...hahahahaa.... Quote
Guest 2582 Posted March 24, 2006 Posted March 24, 2006 ved kald motor er tomgangen høy og oljetrykket høyt og da rister ikke motoren og gir heller ikke vibrasjoner i kupeen..men når bilen er driftsvarm og står på tomgang er det plagsomme vibrasjoner..når jeg gir gass så blir vibrasjonene borte...åpnet panseret og ristet på motoren og den er lett å flytte på imotsetning til en annen 200 forgasser med automat jeg prøvde å riste motoren på...må jeg bytte begge motorfestene foran?vanskelig jobb?pris på deler? Har akkurat samme problemet, bilen vibrerer på tomgang når motoren kommer over 80 grader. Har nettopp byttet motorfestene, men den ble ikke mye bedre. Noen som har noen tips? Quote
Guest 2582 Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 Ingen som vet? Kan det være gummifestet på girkassen eller eksosanlegget? Quote
RuneT Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 Ingen som vet? Kan det være gummifestet på girkassen eller eksosanlegget? På en 123 300TDT jeg hadde som vibrerte voldsomt på tomgang var det eneste som hjalp å bytte dyser/dysespisser! Quote
Recommended Posts