CHARLIE Posted July 17, 2011 Posted July 17, 2011 Noen som vet om det er mye arbeid å bygge om en bakre støtfanger uten park-sensor til støtfanger med parksensor. Er det bare å borre hull til sensorene? Er selve sensorene limt fast på innsiden av fangeren? Fangeren det gjelder er til en 1997 Mercedes E230 sedan (W210). Grunnen for at jeg spør er at det er mye lettere å få tak i en fanger uten ""skuddhull". Selve sensorene henger fortsatt igjen på bilen. Quote
RuneT Posted July 17, 2011 Posted July 17, 2011 Sensorene sitter vel i "pølsa" eller den fenderlista som er festet i fangeren? Iallafall gjør den det på stasjonvognen. Uten at jeg skal si at jeg er helt sikker, mener jeg du kan bruke fanger uten hull og lage disse hullene, men du må ha pølse beregnet på sensorer. Pølsa/fenderlista var ikke dyr sist jeg kjøpte, men den må jo lakkeres... Quote
CHARLIE Posted July 17, 2011 Author Posted July 17, 2011 Sensorer er vel klipsa inn i pølsa? Og pølsa kan bestilles i riktig farge også. Når jeg kjøpte nye pølser framme på faceliften, bestilte jeg i riktig farge hos pelsen Husker du prisen på pølsa? Quote
IAD Posted July 17, 2011 Posted July 17, 2011 Jeg har ettermontert sensorer på flere biler, ikke 210, men på de jeg har montert dem på, har det vært klart og tydelig merket av hvor man skal borre og det har heller ikke vært noe problem å borre selve hullet. Quote
Sven Håkon Posted July 17, 2011 Posted July 17, 2011 Såvidt jeg husker må du ha pølsa som har klipsene til sensorene integrert - selve fangeren er lik, så du kan fint bruke en fra en bil uten parktronic. Quote
Recommended Posts