Jump to content

Ta ned mellomaksling

RuneT

Recommended Posts

Er vel ikke så mange Vianoentusiaster her, men jeg regner med prinsippet er likt  på flere MB.

Skal plukke av mellomakslingen på Vianoen og sende den inn til Powertrain for balansering.

Er det bare å skru, eller er det spesielle ting jeg bør være obs på?

Vil olja renne ut av klokka eller kassa når jeg drar den ut? Eller bør jeg dele opp akslingen og ikke ta "pinnen" ut av kasse og klokke, men sende inn resten? Vet ikke hvordan de spenner opp akslingen når de skal balansere, så da vet jeg heller ikke hva de egentlig trenger....

Hei ØHN :D

Såg ikke at du hadde vært innpå her før nå. Er i feriemodus.... :drunken:

Nei dette er ikke nødvendig på denne kilometerstanden. Jeg har kjørt den fra vel 20000km til nå 45000km på ett år. Min har ikke vært god siden den kom fra samlebandet tipper jeg, og BOS rota det til for meg mens den hadde garanti da jeg klagde på vibrasjoner. Skal finne igjen tråden jeg hadde da. Den har rista ved gasspådrag og den har hatt vibrasjoner og resonnanslyd fra ca 95kmt og oppover.

Edit: Fant den http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=42318.0

Her er akslingen ute, og klar til sending.

Vianoaksling1.jpg

Akslingen kom tilbake fra Powertrain idag:

VianomellomakslingUA30056004.jpg

VianomellomakslingUA30056005.jpg

VianomellomakslingUA30056006.jpg

VianomellomakslingUA30056007.jpg

VianomellomakslingUA30056008.jpg

Den har fått krympet spline og fått 4 nye lodd på samme side som det sitter 2 originale lodd fra før.

Jeg monterte den på bil for et par timer siden, og prøveturen var en nytelse :D :D

BOS skal få en ny sjanse til å gjøre opp før jeg sier mer stygt.

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hmm...

Beklager seint svar.

Hos meg var det vibrasjoner som fikk egensvingninger slik at det ble en dur i tillegg til vibrasjon. Om det synger ville jeg først sjekket at du har det av oljer som skal være der.

Men det er akslinger på 4-matic også, så det kan nok skje der også. Jo lenger akslingen er, jo mer følsom er den.

Er du i tvil, så ring Powertrain og spør etter Halvorsen. Han stiller nok diagnosen etter din beskrivelse hvis det har noe med driv eller mellomakslinger å gjøre.

• 1 month later...