Jump to content

Feil på vindusheis S/W210

Thomas Madsen

Recommended Posts

Noen andre her som har opplevd att vindushei på bakvindu slutter å fungere ???

Sliter med att vindusheis samt lys under døra på høyre side bak har slutta å fungere.

Alt av sikringer er sjekket, så jeg lurer på om det er styreenheten som sitter i selve vindusheisen som har tatt kvelden :-(

Dette er jo ikke akkurat noe jeg har liggende å slenge...

Sliter med att vindusheis samt lys under døra på høyre side bak har slutta å fungere.

Alt av sikringer er sjekket, så jeg lurer på om det er styreenheten som sitter i selve vindusheisen som har tatt kvelden :-(

hei!

sjekk kontaktene inn på dørstyreenheten på den døren.

jeg har vært borti tilfeller der det er mye kondens i kontakt.

hei!

Dørstyreenheten ??

Mener du vindusbryter i selve døren ???

Burde den ikke da uansett virke med lys under samt knapp foran ???

Eller er det kortslutning du tenker på ??

Har prøvd å koble ut hele bryteren og da burde vel evnt lys komme på eller tar jeg helt feil nå ???

hei!

Dørstyreenheten ??

Mener du vindusbryter i selve døren ???

Burde den ikke da uansett virke med lys under samt knapp foran ???

Eller er det kortslutning du tenker på ??

Har prøvd å koble ut hele bryteren og da burde vel evnt lys komme på eller tar jeg helt feil nå ???

mulig det bare er på facelift 210.

mener det er en egen styreenhet inne i døra.(bak dørtrekket)den styrer lys,vindu,s.lås mm.

er flere kontakter inn på den.det er montert for seg selv.ikke festet i bryter eller vindusheis motor.

Guest Gjesten

Det er en kjent feil at dørmodulen på høyre bakdør ryker på 210 før 2000.

Ja,du leste riktig,høyre ryker oftere enn de tre andre og kan føre til at fjernkontroll mm også slutter og virke.

Sitter i vindusheveren.

Den feilen kan føre til ditt problem, men det vil også ledningsbrudd.

Er feilen periodisk er det trolig ikke lednings feil.

Batteri av,på eller ta av på kontakt i bunn av b-stolpe kan av og til få liv i det igjen hvis det er modul feil.

Det er en kjent feil at dørmodulen på høyre bakdør ryker på 210 før 2000.

Ja,du leste riktig,høyre ryker oftere enn de tre andre og kan føre til at fjernkontroll mm også slutter og virke.

Sitter i vindusheveren.

Den feilen kan føre til ditt problem, men det vil også ledningsbrudd.

Er feilen periodisk er det trolig ikke lednings feil.

Batteri av,på eller ta av på kontakt i bunn av b-stolpe kan av og til få liv i det igjen hvis det er modul feil.

Har sjekket ledningsnettet og det ser greit ut :-)

Var først når jeg gikk litt nøyere til verks jeg oppdaget hvor få kabler som gikk inn i døra att jeg skjønte att styringa til lysa også kom fra noe annet....

Prøver batteri av og på i morra.... er jo enklere det enn å rive av dørlist, opp med sidepanel osv for å komme til det stikket. Regner med att det er stikket som sitter i forkant av B stolpen du tenker på hvor høytaler og spenning til selve motor sitter...

Guest Gjesten

Enklere med batteri,ja.

Men når en feilsøker gjør en aldri det.

Da gjelder det å måle ut hvor feilen ligger.

Lite vits å si til kunden at vi tok en batteri reset og at det nå virker,men vi vet ikke hvor lenge og hva det var som var feilen.

Ikke lett for deg å måle can linja ,men siden det er kun en dør og event en modul som ikke er oppe så lager det ikke noe krøll å ta av batteri.

Det den kontakten du nevner,men det er jo kun å løfte opp terskel å bøye ut teppe/deksel.

Enklere med batteri,ja.

Men når en feilsøker gjør en aldri det.

Da gjelder det å måle ut hvor feilen ligger.

Lite vits å si til kunden at vi tok en batteri reset og at det nå virker,men vi vet ikke hvor lenge og hva det var som var feilen.

Ikke lett for deg å måle can linja ,men siden det er kun en dør og event en modul som ikke er oppe så lager det ikke noe krøll å ta av batteri.

Det den kontakten du nevner,men det er jo kun å løfte opp terskel å bøye ut teppe/deksel.

Da kan jeg jo gjøre det også ja, fant den kontakten når jeg drev å søkte etter kablebrudd nemlig.

I værstefall får jeg vel dra innom en MB forhandler i Oslo og få koblet til Star :-D

Var der i dag med en CLK for å sjekke om Luftmengdemåleren var røket igjen... noe den med stor sansynlighet var..  :-(

Guest Gjesten

På de ryker gjerne luftmassemåler rett etter luftfilter boksen har vært åpnet eller et luftfilter ikke tetter 100% langs kantene.

Det har vist seg at det lønner seg å prøve å unngå at det støver når en skifter filter.

De tåler ikke mye støv på måleren.

Det samme ser en ved dårlige sportsfiltre også.

På de ryker gjerne luftmassemåler rett etter luftfilter boksen har vært åpnet eller et luftfilter ikke tetter 100% langs kantene.

Det har vist seg at det lønner seg å prøve å unngå at det støver når en skifter filter.

De tåler ikke mye støv på måleren.

Det samme ser en ved dårlige sportsfiltre også.

Mener da alt skal være tett og det ble sjekket att "o-ringen" i forkant av MAS også satt riktig og alt var i orden.

Jeg pleier å støvsuge luftfilterboks når filter blir skiftet også så...  men men... kan jo ha vært uheldig..

Da er kontakten koblet fra, sto ute i ca 30 sek og koblet inn igjen og ingen forskjell :-(

Men da jeg søkte så gikk jeg over alle sikringer og alle så fine ut, men jeg tror jeg har putta en inn feil for nå får jeg BAS,ESP og ABS feil, men kan ikke si jeg skjønner hvilken sikring det skal være...

Noen som vet hva jeg har rota med ????

Skal på ferietur i morgen, Mandag, og da hadde det jo vært greit om ABS osv fungerte  :-)

Har du vridd rattet helt til begge sider samt kjørt den en tur å svingt høyre og venstre ?

Nei, det er ikke gjort, den har ikke vært ute av garagen enda :-) 

Har fått på dørtrekket bak da jeg må få bestilt ny motorstyring til bakdøra...

Skal ut å kjøre i morgen, da vrir jeg rattet begge veier og rygger den ut av garagen :-)

• 2 years later...

Styrer denne også sentrallåsen og elspeil?

For på min så er det vinduet på passasjer siden forann som ikke virker, ei virker lyset under døra eller el speilet.

Men sentrallåsen og blinklyset på speilet fungerer fint.

Styrer denne også sentrallåsen og elspeil?

For på min så er det vinduet på passasjer siden forann som ikke virker, ei virker lyset under døra eller el speilet.

Men sentrallåsen og blinklyset på speilet fungerer fint.

Canbus er noe drit innimellom..

Jeg vil anta at det også går på samme kabelnett.

sentrallås og blinklys går nok på eget (sentrallås er vel på vacum )