Jump to content

Recommended Posts

Posted

Min far har overtatt min 202 C180 som jeg har hatt stående siden november i fjord , når vi fikk skilter på denne og tok den i bruk viser det seg at nålene i speedometere på fartsmåler , temp og turteller ikke virker før bilen har vært kjørt med noen km , stopper enn i et kryss og km nåla legger seg i bunn kommer den ikke opp igjen før enn har nådd en viss fart og nåla plutselig skvetter opp.

Tempmåler viser aldri før bilen er 85C , turteller viser noen km etter start.

Noen som har noen ideer?

Posted

Ville først og fremst plukket ut instrumentet og rengjort kontaktene der... Er elektronisk og om den har stått en stund kan det ha irret litt og gi dårlig kontakt..

Posted

Min far har overtatt min 202 C180 som jeg har hatt stående siden november i fjord , når vi fikk skilter på denne og tok den i bruk viser det seg at nålene i speedometere på fartsmåler , temp og turteller ikke virker før bilen har vært kjørt med noen km , stopper enn i et kryss og km nåla legger seg i bunn kommer den ikke opp igjen før enn har nådd en viss fart og nåla plutselig skvetter opp.

Tempmåler viser aldri før bilen er 85C , turteller viser noen km etter start.

Noen som har noen ideer?

ta av glasset og monter er liten plast/gummi rør over tappen der kilometer nålen stopper på når bilen er i ro.

var en service melding på det i "gamle dager"

Guest Gjesten
Posted

Kjent feil på det og flere MB instrument at det ikke virker med en gang.

Fikses lett hos nermeste instrumentmaker.

De skifter en IC.

Posted

Jeg har hatt det samme problemet i mange år på min 202 og løsningen var at jeg tok ut speedometeret og klipset av frontglasset for så og rengjøre den orange nålen... Problemet er at det blir klissete av en eller annen grunn mellom nåla og den tappen nålene ligger ned på når den står i null, så når det er kaldt vill ikke nåla opp,men om man setter på varmeapperatet på en stund mykner plasten seg opp på nåla og den begynner å virke.