Jump to content

C124 mister strøm på kort tid.


Guest Andreaz

Recommended Posts

Guest Andreaz

HEI!

 

Hadde problemer med at ASR lampa lyste på bilen min (se annen tråd) og trodde dette var grunnet strøm-mangel. Virket slik også, for etter bytte av både lade-regulator og batteri sluttet den å lyse.

 

Neste problem er nå at bilen tapper seg for strøm. Skjedde på under 12 timer i går. Kjører hjem fra jobb, parkerer i garasjen, låser bilen. Skal så på jobb igjen, og ikke nok strøm til at alarmen låser opp bilen en gang. Helt tomt, så vidt det glødet i noen lamper ved tenningsposisjon på nøkkel.

 

Har mistanke til at det kan være dynamoen.. men kan den kortslutte internt, så den tapper bilen for strøm?

 

Noen andre forslag til feilsøking? Et relé som kanskje henger? Her er alle forslag gode :) Er iallefall fryktelig frustrerende, og med allerede utlegg for (dyr orginal Bosch) lade-regulator og nytt (ekstra stort) batteri ønskes ikke ytterligere dyre reperasjoner....

Link to comment
Share on other sites

Har du noe å måle med...?

Ta å lad opp batteriet, mål strømmen som går i fra batteriet og så måler du ut de komponentene i motorrommet som kan være strøm "stjelere" slik som elektriske vifter, pumper, coil, forvarming av manifoil...?? mål om det går strøm igjennom overspennings releet.... etter det er gjort så sjekker du stereoen, varme i seter, varme i bakrute og slike store ting, hvis de er koblet inn(feil i bryter) så trekker de nok til at batteriet vil være flatt dagen etter.... :?

 

Lykke til...

Link to comment
Share on other sites

Guest Ekern_24

Har du diesel bil?

 

Hørtes nesten ut som problemet jeg hadde med min diesel bil. Der fant jeg tilsutt ut av gløde releet var gåent og drev og hang på. Tappet hele batteriet mitt på 110amh på 4-5 timer...

 

Kan kanskje være en kortsluttning i startmotoren...?

 

Ihvertfall lykke til. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Tom Bringsvor

Lad batteriet, koble av en av polene, før du lader så slipper du å "lade opp" forbruket, men bare batteriet.

Før du kobler polen på sett et ampermeter i mellom og mål strømforbruket, om du tar ut en og en sikring og leser av ampermeteret til du finner synderkursen, alt annet er eliminert, feilsøk videre blant forbrukere som er koblet til denne kursen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...