Guest Andreaz Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 HEI! Hadde problemer med at ASR lampa lyste på bilen min (se annen tråd) og trodde dette var grunnet strøm-mangel. Virket slik også, for etter bytte av både lade-regulator og batteri sluttet den å lyse. Neste problem er nå at bilen tapper seg for strøm. Skjedde på under 12 timer i går. Kjører hjem fra jobb, parkerer i garasjen, låser bilen. Skal så på jobb igjen, og ikke nok strøm til at alarmen låser opp bilen en gang. Helt tomt, så vidt det glødet i noen lamper ved tenningsposisjon på nøkkel. Har mistanke til at det kan være dynamoen.. men kan den kortslutte internt, så den tapper bilen for strøm? Noen andre forslag til feilsøking? Et relé som kanskje henger? Her er alle forslag gode Er iallefall fryktelig frustrerende, og med allerede utlegg for (dyr orginal Bosch) lade-regulator og nytt (ekstra stort) batteri ønskes ikke ytterligere dyre reperasjoner.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Har du noe å måle med...?Ta å lad opp batteriet, mål strømmen som går i fra batteriet og så måler du ut de komponentene i motorrommet som kan være strøm "stjelere" slik som elektriske vifter, pumper, coil, forvarming av manifoil...?? mål om det går strøm igjennom overspennings releet.... etter det er gjort så sjekker du stereoen, varme i seter, varme i bakrute og slike store ting, hvis de er koblet inn(feil i bryter) så trekker de nok til at batteriet vil være flatt dagen etter.... Lykke til... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ekern_24 Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Har du diesel bil? Hørtes nesten ut som problemet jeg hadde med min diesel bil. Der fant jeg tilsutt ut av gløde releet var gåent og drev og hang på. Tappet hele batteriet mitt på 110amh på 4-5 timer... Kan kanskje være en kortsluttning i startmotoren...? Ihvertfall lykke til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 "1991 C124 300CE-24 Sportline " Ikke diesel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ekern_24 Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 "1991 C124 300CE-24 Sportline " Ikke diesel Awww, sløvt å ikke lese det under streken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tom Bringsvor Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Lad batteriet, koble av en av polene, før du lader så slipper du å "lade opp" forbruket, men bare batteriet.Før du kobler polen på sett et ampermeter i mellom og mål strømforbruket, om du tar ut en og en sikring og leser av ampermeteret til du finner synderkursen, alt annet er eliminert, feilsøk videre blant forbrukere som er koblet til denne kursen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.