Jump to content

Recommended Posts

Posted

etter en lengre kjøretur fant jeg ut at bilen min hadde noen problemer med topp pakningen siden den "gulpet" opp Baileys : ( Men nå er da motoren plukket i biter så lurte på om noen har funnet et sted man kunne kjøpt en trimkam til denne motoren? Tenkte jeg like gjerne kunne bytte nå som hele motoren ligger ut over arbeidsbenken ^^

Posted

etter en lengre kjøretur fant jeg ut at bilen min hadde noen problemer med topp pakningen siden den "gulpet" opp Baileys : ( Men nå er da motoren plukket i biter så lurte på om noen har funnet et sted man kunne kjøpt en trimkam til denne motoren? Tenkte jeg like gjerne kunne bytte nå som hele motoren ligger ut over arbeidsbenken ^^

Dette er vell noe Torbjørn her på forumet kan ordne?

Jeg hadde sendt en Mail til han!

Guest Gjesten
Posted

Ja,hør med noen som har gjort det før.

Jeg gjorde det en gang med veldig dårlig resultat.

Passet ikke til automat kan man si,så jeg tok den ut.

Mitt sett kom med mekaniske vippearmer ( justering ).

Skjedde lite på lave turtall så jeg tror nesten bilen ble tregere hvis ikke en girte manuellt og pressa maks.

Posted

Har montert trimkam fra Catcams i min 92` 230E automat. Byttet kun kammen, men det ble minimalt med forskjell fra orginalt. Syns kansje den ble litt seigere opp bakker og litt mer futt med flat pedal og bort i mot max turtall, men bortsett fra det er det ingen/lite forskjell.

Hadde kansje blitt litt bedre om man byttet til grommere eksosanlegg. :lol:

Posted

Har også hørt noen som har byttet til trim-cam på sine mercedes motorer fra Mobeck eller Catcams osv.

Mye brae resultater  :supz:

Men det sies at man må justere motoren etter man har byttet til trim-cam. (Med og uten turbo)

Not just plug and play  :rr:

Har hørt noen sier det funge bra med automat også, etter endel justeringer på

kickdown og trykket på automatkassa.  8)

• 2 weeks later...
Guest Carajean
Posted

I love reading these articles because they're short but ifnromatvie.