Jump to content

Recommended Posts

Posted

I forbindelse med et bilsalg har jeg fått tilbud om en 1958 Wurlitzer jukebox som en del av mellomlegget. Ville normalt ikke vurdert det i det hele tatt, men er interessert i å få til en deal, og jukebox-eieren virker svært ærlig og grei mht tilstand på den, og åpen for å diskutere innbytteverdi.

Boksen er for øvrig solgt ny i Norge av et firma i Drammen (til Arne Bendiksen), deretter byttet inn og solgt til en restaurant i Østfold hvor nåværende eier kjøpte den for drøyt 20 år siden. Han har dokumentert full restaurering av boksen inklusive nykromming av kabinettet for drøyt 30.000 kroner, trenger kun en renseservice på kabelkontakter etter noen år uten bruk.

Jeg vet bare at jukebox-verdenen er nådeløs verdimessig mot de upopulære, og tilsvarende generøs mot de populære. Men i hvilken ende av skalaen havner en 1958 Wurlitzer, og hvor enkelt er det å omsette disse?

MVH Tore

Posted

Takker for tips, Syver. Har i dag sjekket litt med folk som kan slikt, og det viser seg at en 1958 Wurlitzer er lite populær og vanskelig å selge uansett hvor bra den er. Hadde det vært en 1959 Wurlitzer hadde det vært akkurat den boksen alle vil ha.

Det lønner seg av og til å ikke ta en sjanse, men å høre med folk som vet hva de snakker om. Ergo blir det nok ingen jukeboks i innbytte på meg...  8)

MVH Tore