Jarle K Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Har en ulyd som jeg har lokalisert til høyre side bak. Det er en form for uling som øker med farten. Den er der når jeg kjører rett frem og svinger til venstre. Når jeg svinger til høyre blir den borte. Noen som har en idè om hva det kan være? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle K Posted July 11, 2011 Author Share Posted July 11, 2011 Kan høres ut som et hjullager i følge det du beskriver. Hvis du jekker opp, tar godt tak i dekket, kan du kjenne noe slakk? Jekka opp med bilen i fri (husk klosser foran/bak hjulet) kan du høre noe lyd når du dreier hjulet? Hadde bilen på bukk i dag for å bytte olje på bakakselen. I håp om at det var det som var problemet, men nei... Røsket da litt i hjula, men kjente ikke noe slakk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle K Posted July 11, 2011 Author Share Posted July 11, 2011 Men altså, hvis det skulle være et hjullageret på høyre side. Skulle det ikke også lagd ulyd når jeg svingte til høyre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle K Posted July 11, 2011 Author Share Posted July 11, 2011 Ja... Etter noen google-søk så skal jeg si meg enig i at det er mye som tyder på et hjullager. Dritt... Ja ja, får ta en tur på Mercedes-forhandleren her i Kongsberg for å høre hvor mye de skal ha for å skifte det. Som jeg har forstått er det litt herk bak på disse 124`ene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts