Jump to content

Samletråd for 163-biler i markedet


Recommended Posts

Sikkert mer enn nok...

 

 

Det hadde vært artig med en ML55. Sikkert en effektiv måte å bli kvitt litt bensin på, men det burde jo flytte seg helt greit.

 

Jeg så på bildene at det kun er manuell innstilling av varmeapparatet i den. Er det normalt på ML?? Selv min bil fra tidlig steinalder har jo automatisk regulering av varmen, hvordan kan de ha funnet plass til en manuell løsning i en såpass dyr bil?

G-klasse har det på samme måten, der kom automatisk temperaturjustering først på 2001-modellene.

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært artig med en ML55. Sikkert en effektiv måte å bli kvitt litt bensin på, men det burde jo flytte seg helt greit.

Det gjør jo det ifølge spec... 6 sekunder 0-100 på en svær firhjulstrukket kasse bør kunne skremme småguttene ut fra lyskrysset.  8)

 

Lurer på prisen - er det så vanskelig å selge store bensinmotorer pga forventet forbruk, eller pga forventet verkstedsutgifter? 200k er jo ikke mer enn ML320 annonseres for...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 month later...
  • 8 months later...

Har grillen smeltet litt?

 

Her har noen virkelig tatt utgangspunkt i en grom modell. 230 med manuelt gir finnes det vel ikke mange av?

 

 

Får inderlig håpe det ikke finnes mange av de styling(?)kittene heller, selv om det selvsagt kan være kjekt med livvaktstigtrinn bakerst.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ML er vel dyreste MB å eie og når denne er skamkjørt (?) og aldri vedlikeholdt tror jeg det kan bli et svært dyrt bekjentskap :D

Men siden den er import i 2001 så kan man jo "bare" hente en ML 55 fra Tyskland og bytte om alt som er skrot og slippe engangsavgift :)

En ML 55 får man tilsynelatende for under 5000 €.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

De gamle Ml'ene har ikke 4matic men rein 4hjulsdrift mener å huska det hvar 60% bak å 40% foran.

163 har akkurat samma 4Matic som 203, 204, 210, 211, 212, GLK, GL, you name it...

Rent teknisk er det samme greia med 3 åpne differ og elektronikk som styrer bremsene, det er endel forskjeller i %-fordelingen av drivkraft mellom for- og bakaksel, høy/lavserie, samt  naturligvis at elektronikk og styring er blitt stadig bedre med årene.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...