Jump to content

lednigsnett til turteller w123 turbodiesel


Recommended Posts

hei, er det noen der ute som har peiling på oppkobling av  turteller til diesel da jeg har kjøpt dette på mercedessource US, legger ved et vedlegg , svar mottaes med takk, :o

 

koblinger bak på turteller er et + tegn

                                         G tegn

                                         W tegn

mvh Geir                              

tachback.jpg.04ce51992ac19fe7fb4fdef297f8d0b3.jpg

1233pintach1.jpg.df464a22fb3b0b4eab3dc2913c64dc91.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjesten

Hvis ikke, se om den har egen sensor på reimskiva som går opp til et sted ved glødereleet på v innerskjerm.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så lenge siden jeg monterte en slik på min egen, men det er en 230TE. Den ser uansett nesten

lik ut. Den kontakten du har i helt bunnen der, den skal ha en gul og rød ledning. Den setter du bare

over fra den du har i bilen. (Det er konstant strøm til klokka). Alle skruene som denne enheten festes

med har jord. Den siste med 3 kontakter der, er jeg usikker på hvor skal på din, men på min, så hadde

jeg en grønn som skulle til jord på coil, og en rød som skulle til tenning/strøm.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjesten

Som du sier er + tenning 15 som kutter når en slår av tenning ( ikke koble på klokka)

-G er gods

W er et puls signal. På Bensin er det mange ganger på eldre biler på pin 1 på coil ( dette er ikke - gods)

Problemet med 123D er at det var et skille på 82/83 hvis jeg husker riktig.

Noen tok signal W fra dynamo,noen fra veiv sensor, noen fra reimskive sensor.

De som tok fra veiv/reimskive hadde en egen signalforsterker fordi signalet fra sensor var for svakt.

Mener det måtte opp i 5v veksling. Forsterkeren ser ut som en rund kontakt.

Vet ikke om turteller fra USA er lik da de ikke hadde W uttak på dynamo.

Bosch dynamoer kan man åpne å lodde inn w uttak.

Link to comment
Share on other sites

mener pluss tegnet skal på sikring 12, så den får signal når du slår på tennniga.. det er jo i diagnosekontaktn du kan ta ut signalet på veiva, men om det er stikker 2 eller 6 vet ikke..noen som har peil på el og hvordan man måler rpm på et multimeter??.. det er en 1985 model hvis det hjelper..

:)

 

mvh Geir

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...