Mercedeskongen-(Geir) Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 hei, er det noen der ute som har peiling på oppkobling av turteller til diesel da jeg har kjøpt dette på mercedessource US, legger ved et vedlegg , svar mottaes med takk, koblinger bak på turteller er et + tegn G tegn W tegn mvh Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Har du W uttak på Dynamo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Hvis ikke, se om den har egen sensor på reimskiva som går opp til et sted ved glødereleet på v innerskjerm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Ikke så lenge siden jeg monterte en slik på min egen, men det er en 230TE. Den ser uansett nesten lik ut. Den kontakten du har i helt bunnen der, den skal ha en gul og rød ledning. Den setter du bare over fra den du har i bilen. (Det er konstant strøm til klokka). Alle skruene som denne enheten festes med har jord. Den siste med 3 kontakter der, er jeg usikker på hvor skal på din, men på min, så hadde jeg en grønn som skulle til jord på coil, og en rød som skulle til tenning/strøm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Som du sier er + tenning 15 som kutter når en slår av tenning ( ikke koble på klokka) -G er gods W er et puls signal. På Bensin er det mange ganger på eldre biler på pin 1 på coil ( dette er ikke - gods) Problemet med 123D er at det var et skille på 82/83 hvis jeg husker riktig. Noen tok signal W fra dynamo,noen fra veiv sensor, noen fra reimskive sensor. De som tok fra veiv/reimskive hadde en egen signalforsterker fordi signalet fra sensor var for svakt. Mener det måtte opp i 5v veksling. Forsterkeren ser ut som en rund kontakt. Vet ikke om turteller fra USA er lik da de ikke hadde W uttak på dynamo. Bosch dynamoer kan man åpne å lodde inn w uttak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercedeskongen-(Geir) Posted July 11, 2011 Author Share Posted July 11, 2011 mener pluss tegnet skal på sikring 12, så den får signal når du slår på tennniga.. det er jo i diagnosekontaktn du kan ta ut signalet på veiva, men om det er stikker 2 eller 6 vet ikke..noen som har peil på el og hvordan man måler rpm på et multimeter??.. det er en 1985 model hvis det hjelper.. mvh Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts