Jump to content

senket w124 og 18" felger

Recommended Posts

Guest Madsi
Posted

Hei!

jeg bare lurte på om det er noe problem å få 18" på min 230e w124 når blir senket, eller om det da blir for stort?

normale er vell å senke 40/40?

har en kompis som har en 200 w124 og han har 17" og det er nesten for stort, skraper oppi hjulbuene.. men den er det bare kappet fjører på så den veit jeg ikke hvor mye er senket..

og hvor er det man får tak i billigst senkesett? :D

Guest Gjesten
Posted

124 er veldig grei å valse inn kanten på skjermene så de ikke kommer i mot noe dekk.

En annen ting er å legge imellom skiver på fanger/skjermfestene foran så de kommer lengere ut.

Posted

går heeelt fint med 18" bare du har rett innpress og rett dekkdim. nå har jeg 245,35 bak og 215,40 forran og det går fint bare med valsing. er 8,5" og 9,5" brede felgene med ET47 ;) har du smalere felger med ET49 så kan det gå med disse dekka uten valsing.

Posted

"billig senkesett" er jo vinkelsliper. Skal du ha et godkjent og bra senkesett(som varer noen år), så tror jeg ikke det kan kalles for "billig". -Alternativet tatt i betraktning.

Men (tror)jeg har 40/40 senk på bilen min sammen med 18" felger, er litt usikker da det var ferdig senka når jeg kjøpte den og det ikke står i VK. Men 40/40 og 3` puter er det beste som passer 124 syns jeg, passe stivt og passerer fartsdumper med lovlig hastighet på stedet uten problem :)

(Med orginale fangere vel og merke.... ;) )

Posted

jeg kjøpte vogtland på autoroyal og er fornøgd med de, har 1'er puter forran og mener jeg har det bak ogso. koster 2-2500,-. de har lesjøfors ogso som er billigere men de er ikke gode fjører! ;)

Posted

17" med ett hakk lavere profil enn det skal være og 40-60 mm senk er en fin kombinasjon på 124, både estetisk og praktisk sett.

Har selv en S124 som er senket med "35 mm" HR og har 8-18 ET35, med 215/35-18 foran og lett valsede skjermer og orginalt AMG spacerkit foran funker dette utmerket.

Foto0355.jpg

Beklager litt dårlig bilde.

Ellers så har jeg vel egentlig kunnet hatt så lavt som overhode ønskelig med rette profilen og 17", under kommer ett bilde med 8-17 ET35 uten fjærer foran og "kortede" bak.

Foto0339.jpg

Så egentlig, så vil svaret være, ønsker du en litt lavere bil(0-40mm senk) så vil det funke ok med 18" og rett dimensjon, spacersett og lett valsing anbefales, har du lyst på en lowglider så anbefaler jeg å holde seg på 17", perfekte felgdim på 124 tror jeg må være 17,5", 18 er bittelitt stort, 17" er bittelitt lite.

Når det gjelder veggrep er min erfaring at 17 funker best, uten noen vitenskapelige testet.

Husk og på at dess høyere bilen er, dess rarere ser store felger ut(stylter).

Altså en smaksak rett og slett, men 17" er ganske problemfritt med rett dimensjon, det er ikke alltid 18".

Det ble ett langt innlegg dette, men det er litt om mine erfaringer.

Posted

Får bare 1-3 puter foran, 1-4 bak vel?

Omvendt.

1-4 foran, 1-3 bak.

til 210 får man også 5 foran tror jeg.

Om det er 14" eller 20" har ikke allverden å si, det er DEKKET som subber, ikke felgen. Om det subber kommer an på mye mer enn diameteren på felgen.

På min går det SÅ VIDT med 225/45-17 og ET 33 med AMG spacerkit foran. Bak er det vel så tight som det kan få blitt, men det er fortsatt dekket som tar i, ikke felgen.

Posted

Går kjempe fint med Senket w124 og 18" :P

Senket 40 bak og ca 45 foran :P

Dog men 2er pute foran og 1 pute bak og valsede skjermer, med 225/40/18  8" breie

Bak

bilenmin20.jpg

Foran

bilenmin21.jpg