SveinungM Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 Jeg har noen smågreier som må/bør sveises på en 124 bil. Det har blitt litt rustkjeks under spylervesketanken i motorrommet og på høyre side bak i bagasjerommet(dreneringshullet har utvida seg noen CM siden det var nytt ). Stort sett rette flater som må skjæres ut og sveises inn ny plate. Rimelig rett fram for de som kan slikt tenker jeg... Noen som vet om noen i Oslo området som gjør slikt rimelig og som gjør en OK jobb? Kjører ofte i retning kongsberg. Kan kjøre litt for å få det gjort Quote
Ronnie Westpold Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 Hør med Bryn Biloppretting. Ligger på Grorud i Oslo. De gjør god jobb til fornuftige priser. Quote
SveinungM Posted July 8, 2011 Author Posted July 8, 2011 Takk for tipset! Får svinge innom dem en dag og høre Quote
SveinungM Posted July 12, 2011 Author Posted July 12, 2011 Var innom på bryn biloppretting i går, men de tok ikke på seg slike jobber fikk jeg forklart. De jobbet stort sett bare med skadebiler. Har også bestilt et par nye framskjermer som skal lakkeres. Så trenger noen til å gjøre begge deler egentlig. Trenger ikke være "utstillingsbil-finish" på jobben så lenge den blir gjort tilferdsstillende med tanke på rust. Har også muligens noen jekkfester/kanaler som burde sees på og sveises litt i. Så om noen vet om noen som er rimelige og som gjør en ok jobb så gi en lyd! Trenger ikke kvittering og alt det der så lenge jobben blir gjort Quote
Ronnie Westpold Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 Trodde de tok alt av skade jeg. Men sånn er det Quote
SveinungM Posted July 12, 2011 Author Posted July 12, 2011 Virka som de kanskje tok det på seg i perioder med mindre arbied. Virket som de helst ville jobbe med vanlig skadebiler, og nå var de fullbooket en stund Quote
HenningN Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 Har du sjekket opp ang å utføre jobben i Sverige Sveinung? Har hørt tidligere at det er mange kroners besparelse på sånne jobber der... Quote
SveinungM Posted July 13, 2011 Author Posted July 13, 2011 Nei, det har jeg ikke sjekket ut. Har hørt de jobber en del billigere der ja. Kan være et alternativ om det er en del å spare på det. Du vet vel ikke om noen spesielle som ikke er langt fra grensa som holder på med slikt? Quote
JonArne Posted July 13, 2011 Posted July 13, 2011 Kompis av meg var over i sverige med en EKSTREMT rusten å sliten volvo 740 tic, Dørene var omtrent borte, måtte bytte begge kanalene sant alle skjermene+inner skjermene, Sveising + lakkering + jobb betalte han 15000 Kr uvist hva det heter, men han sa det lå rett over grensa v chalottenberg! Quote
HenningN Posted July 13, 2011 Posted July 13, 2011 Nei, det har jeg ikke sjekket ut. Har hørt de jobber en del billigere der ja. Kan være et alternativ om det er en del å spare på det. Du vet vel ikke om noen spesielle som ikke er langt fra grensa som holder på med slikt? Desverre vet jeg ikke om noen konkrete i Sverige som tar på seg sånne jobber.. Må prøve å sjekke det opp.. Jeg arvet nylig en 1971 mod VW (vet det er feil merke ), som desverre har en del rust.. Må derfor få tatt rusta, og hellakkert den... Kompis av meg var over i sverige med en EKSTREMT rusten å sliten volvo 740 tic, Dørene var omtrent borte, måtte bytte begge kanalene sant alle skjermene+inner skjermene, Sveising + lakkering + jobb betalte han 15000 Kr uvist hva det heter, men han sa det lå rett over grensa v chalottenberg! Høres jo utrolig lovende ut... Vet du om jobben ble bra utført? At ikke rusta kom tilbake osv? Quote
JonArne Posted July 14, 2011 Posted July 14, 2011 Kompis av meg var over i sverige med en EKSTREMT rusten å sliten volvo 740 tic, Dørene var omtrent borte, måtte bytte begge kanalene sant alle skjermene+inner skjermene, Sveising + lakkering + jobb betalte han 15000 Kr uvist hva det heter, men han sa det lå rett over grensa v chalottenberg! Høres jo utrolig lovende ut... Vet du om jobben ble bra utført? At ikke rusta kom tilbake osv? So far so good, han var der i april mnd, så langt er det ingen tegn med rust eller noe feil med lakken.. Men uvist hvordan grunn arbeidet er! Skal over til challottenberg for harry handel til helgen så skal stoppe innom 2 steder for å høre litt med priser til min w124! Quote
Guest Andreas Posted July 14, 2011 Posted July 14, 2011 Hvis du alikevel skal i retning Sverige, vil jeg anbefale at du tar turen innom Kim's Karosseri, 5 kilometer fra Særp i retning Rakkestad, # 69 14 48 00 # Torvlia 7 1739 Borgenhaugen Har fått sveiset rust på travers (1500,- for halve traversen, var bare kjeks fra før.) Og er veldig fornøyd både med pris og utført arbeid. Quote
Rudi Posted July 14, 2011 Posted July 14, 2011 antar firmaet rett over grensa ved charlottenberg er Gøte Østers bil... Quote
JonArne Posted July 15, 2011 Posted July 15, 2011 antar firmaet rett over grensa ved charlottenberg er Gøte Østers bil... Ganske uvist, men det finner jeg ut i morgen (lørdag 16/7) Quote
LuckyDuck Posted July 17, 2011 Posted July 17, 2011 antar firmaet rett over grensa ved charlottenberg er Gøte Østers bil... Ganske uvist, men det finner jeg ut i morgen (lørdag 16/7) Jeg sklir sikkert innom sverige på ferieturen min neste uke, så det hadde jo vært kjekt å vite litt om hvem hva hvor Quote
SveinungM Posted July 17, 2011 Author Posted July 17, 2011 Ja, dette var interessant! Blir kanskje en sverige tur for å sjekke mulighetene! Men kjekt å vite hvilke verksted dette er Quote
JonArne Posted July 17, 2011 Posted July 17, 2011 Var innom der i dag, men registrerte aldri hva det hent, Men for min W124 skulle dem ha 14990 for hele jobben, da tok dem den lille rusta som er.. Syntes ikke dette var så alt for ille.. Men fra Norge inn til challottenberg så er det 1km ca før man kommer til senteret så er det ned på en liten grusvei hvor det står skilta til Bilskade/ lakkering eller noe Quote
Recommended Posts