Guest Bamzemums Posted October 30, 2005 Posted October 30, 2005 Var å så på en 190E 1989 modell sammens med en kompis i dag som har lyst på Mercedes nå Bilen virket veldig strøken utvendig/innvendig den har vært eid av en eldre mann, det eneste var at motoren hadde noe som kan ligne på ventiltikk, beit meg merke i at bilen ble kjørt med shell helix olje kan det være oljen sin feil kan jo ikke være kamakselen siden dette er en 89modell M102 med dobbelt regkjede og ny type kam. Hvis det ikke er oljen, hva er eventuelt galt Quote
Guest kodvaag Posted October 30, 2005 Posted October 30, 2005 Jeg har også helt Shell Helix Ultra på min den gang 125000km gubbekjørte 1990 200E. Resultat: Tikking ved oppstart, og toppdekselpakningen begynte å lekke. Hvis mannen innrømmer å kjøre på Helix, og bilen tikker, så er det nok derfor den tikker... Kjøp bilen og bytt olje. Quote
Guest Bamzemums Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 Jeg har også helt Shell Helix Ultra på min den gang 125000km gubbekjørte 1990 200E. Resultat: Tikking ved oppstart' date=' og toppdekselpakningen begynte å lekke. Hvis mannen innrømmer å kjøre på Helix, og bilen tikker, så er det nok derfor den tikker... Kjøp bilen og bytt olje.[/quote'] Ja var ingen tvil om at den gikk på shell helix, han viste meg dunken, og det var ett shell klistremerke på oljepåfyllingen. Quote
Guest el`satanical Posted November 2, 2005 Posted November 2, 2005 Fikk melding fra selger: Bilen er på service og får byttet registerkjedet. Satser på det ikke var "verre" en det da, og at ting er i orden nå. Så blir det kanskje merce på meg alikavell Quote
Recommended Posts