Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann! Da har jeg og endelig fått blitt medlem her i klubben.

Jeg kjøpte bilen for ca 1 måned siden oppe med gardemoen, gjerne noen av dere har noen kjennskap til den?

Bilen er en 1992 modell den har trillet 244+++ Km. Er ikke så mye utstyr el-vinduer foran og Takluke(luksus!!  :D)

Har noen planer for bilen der jeg skal sote vinduene helt fram. Bytte bak lykter, bytte blinklys framme og på sidene, bytte frontlyktene og felger og slikt!

Eneste er at han gamle eieren ble stoppet av vegvesenet så jeg må inn om vise den via høyde osv. Så fjærer skal byttes!  

Dette er bilder fra når jeg hadde hentet bilen og når jeg tok en tur innom Sverige mens vi var så langt borte! Noen som vill kjøpe tak boks?  :)

IMAG0163-1.jpg

IMAG0164-1.jpg

124 gjengen på tur hjem  :D

IMAG0168-1.jpg

IMAG0169-1.jpg

IMAG0172-1.jpg

IMAG0176-1.jpg

Ble fort litt vasking inni så fort jeg hadde kommet meg hjem  :D

IMAG0182-1.jpg

IMAG0183-1.jpg

Så ble det felger! Takker så masse til Charlie og Dekk1 Forus! :D

IMAG0184-1.jpg

IMAG0185-1.jpg

Må jo bare elske størrelsen på kanten! :D

IMAG0186-1.jpg

IMAG0187-1.jpg

IMAG0188-1.jpg

Xenon har jeg også! :D

IMAG0215-1.jpg

IMAG0216-1.jpg

IMAG0219-1.jpg

Nye bak lykter kjøpt! Har koblet tåkelysa bak opp med vanlig kjørelys. Noen som har tips om det går an og koble opp en motstander på tåkelyset sånn at det lyser svakere?

IMAG0221-1.jpg

IMAG0222-1.jpg

Idag tok jeg en god vaske og bone dag! Riktig fornøyd! Byttet også fjærene, skal bytte til 2'er puter foran etter at den har vært inne på visning.

IMAG0223-1.jpg

Ok blank! :D

IMAG0224-1.jpg

IMAG0225-1.jpg

IMAG0226-1.jpg

IMAG0227-1.jpg

IMAG0228-1.jpg

Noen som har den bakerste lydpotten tilsalgs?

Og vet noen hvordan jeg får av det inni dør håndtaka?

Kommentarer med stor takk! :D

Langeland!

Posted
:D Var skikkelig fin bil du har handlet deg.Kjempebra arbeid med å få blank bil,kanter på felgene er ett must,må være kanter  8) Men for guds skyld gjør noe med de kvasse baklysa dine,irriterer så inni hel...te å kjøre bak folk med tåkelysa på  :shock: Setter som regel fullt lys på dem og blender kun om det kommer biler imot  8)
Posted

Sett inn pæreholder for to-polet pære i tåkelysa bak, og f.eks. en 5/21w pære (e.l.) da får du både lys og tåkelys i samme lykt.

Eller behold det orginalt, slik det ble konstruert av verdens beste ingeniører ;)

Posted

Ja kunne jo gjort det. Men problemet er at det er led lys. Så håpet egentlig at jeg kunne montere en motstander på lyset.

Takk for flotte kommentarer!

Jeg husker ikke 100% hvordan de baklyktene ser ut inni, men jeg mener det er mer arbeid enn lønn for strevet med å få "kjørelys" i tåkelyset. Det vil jo se litt pussig ut hvis det ikke er likt på høyre sida, eller er det tåkelys på den sida også?

Du har fått pusla litt med denne bilen, ja. Ble bra etter hvert :D

btw, de kromskjella under dørhåndtakene er sikkert limt på....?

Posted

Takker og bukker folkens! Og ja det er tåkelys på begge lyktene bak. Så jeg synes det ser ganske bra ut med og koble tåke lysa og opp til kjørelys. Jeg må bare få dempa styrken på dem litt!

Men dritt at de er limte på! Noen som har tips til hvordan jeg kan få dem av? uten og ødelegge alt! :P

Langeland!

Posted

Jaja! Det har da ikke skjedd så masse her. Vaska og gnikka litt på den det er det eneste.. Så har jeg bestilt ny grill, side blinklys og nye klarglass lykter! :)

Her får dere noen bilder! :D Begynner og bli nok så fornøyd!  8)

IMAG0232.jpg

IMAG0236.jpg

IMAG0237.jpg

IMAG0238.jpg

IMAG0240.jpg

IMAG0242.jpg

IMAG0250.jpg

IMAG0245.jpg

IMAG0246.jpg

IMAG0247.jpg

IMAG0248.jpg

IMAG0249.jpg

IMAG0250.jpg

IMAG0252.jpg

Planen er og bygge en kasse "inni" bagasjerommet. Nesten som det ser ut som det skal se ut slik med sub og alt! :)  8)

IMAG0253.jpg

IMAG0254.jpg

IMAG0256.jpg

Snakker vi 4-hjul kontroll? Er ganske stor forskjell på høyre og venstre bak.

Høyre.

IMAG0257.jpg

Venstre.

IMAG0258.jpg

Er dette alvorlig?

Takk for flotte kommentarer! :D 8)

Posted

Takker! Når er det Stavanger gjengen samles? :) Er litt gira på og gå og møte litt folk! :D

Er vel Mandags kvelder i 7 tida.

Det er vel nokon her som kan svare deg betre en meg

Posted

Det gikk kjempe bra! Ble godtkjent og alt! Men hadde et uhell jeg og en senere på dagen i dag.. Så da ble høyre frontlykt og blinklys og høyre sjerm og frontfangeren ødelagt! Veldig trist men sånt skjer. Bilde kommer i morgen :)