Guest Langeland Posted July 6, 2011 Posted July 6, 2011 Heisann! Jeg kjøpte en mercedes Benz 230te for ca 1 måned siden. Der han forrige eieren hadde blitt stoppet av vegvesenet pga for lav bil. Så nå har jeg byttet dempere foran og alle fjærene fremme og bak. Den kom seg veldig bra framme, men bak er den like lav (skal ta bilde senere) Kan dette da hjelpe med viss jeg lufter det hydrauliske på ventilen? Takk for svar! Langeland Quote
Guest Langeland Posted July 6, 2011 Posted July 6, 2011 Demperen bak er det ikke lekkasje i. Så da er det siste jeg kan tenke at er lufting. For jeg sjekket at det veske fram til demperen og det gjorde det. Quote
Alexander Posted July 6, 2011 Posted July 6, 2011 Hvis den fortsatt er lav bak etter bytte av fjærer er det noe galt med fjærene eller fjærputa. Jeg ville prøvd en tykkere fjærpute først hvis du har noe å gå på. Quote
FrodeS Posted July 6, 2011 Posted July 6, 2011 Den skal få "nesten" riktig høyde bak med bare fjærene. Omtrent midt mellom bakhjulene sitter det en ventil som styrer trykket inn i nivådemperene. Denne må justeres i forhold til høyden bilen skal ha. Jo lenger staget er, jo lavere må bilen synke for at det skal bli trykk i hydraulikken. Sørg for å få nesten riktig høyde med fjærer / fjærputer først, og så kan du justere inn det siste med hydraulikken. Quote
Recommended Posts