gunsen Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 ..... som sitter i s211? Spør egentlig mest for min sønn som har blitt veldig oppatt av bilstero Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 ..... som sitter i s211? Spør egentlig mest for min sønn som har blitt veldig oppatt av bilstero RMS, høytalere eller hvor vil du vite det ??? Det er like mange muligheter her som om andre steder... Man leser f.eks om høytalere på 1000W... ofte tar dem da alle elementer og legger sammen på begge høytalere og får da denne fantasi summen... vanligvis vil de knekke om du gir dem en 50W Klasse A forsterer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunsen Posted July 5, 2011 Author Share Posted July 5, 2011 Dette har jeg lite greie på, er bare strålende fornøyd med jeg har . Men regner med det finnes noen tekniske spesifikasjoner på det, men jeg har ikke klart å finne det , trodde det stod i instruksjonsboka,men nope. Som f.eks så er det enkelte som reklamerer med 650 watt og 9 høyttalere ( noen japser) og en sub på et viss antall watt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild K. Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Ser på enkelte andre MB forumer at det er oppgitt til 420w i musikk effekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Hvorfor vil en 50 W klasse A forsterker knekke en 1000 W høytaler? Hva er det som gjør Klasse A så spesiell? Hvorfor bruker de RMS? om du seier at du har 400 w rekner dei på 1000 hz. men om du sette ned hz til 300 hz...er det berre 80watt. men om du måler i RMS watt. er det 20 hz til 20 000 hz. alså ikkje berre på 1000 hz. og så går det på om det er målt i 8 ohm, 4 ohm eller 2 ohm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunsen Posted July 5, 2011 Author Share Posted July 5, 2011 Hvorfor vil en 50 W klasse A forsterker knekke en 1000 W høytaler? Hva er det som gjør Klasse A så spesiell? Hvorfor bruker de RMS? om du seier at du har 400 w rekner dei på 1000 hz. men om du sette ned hz til 300 hz...er det berre 80watt. men om du måler i RMS watt. er det 20 hz til 20 000 hz. alså ikkje berre på 1000 hz. og så går det på om det er målt i 8 ohm, 4 ohm eller 2 ohm. :shock: det enkleste er ofte det beste , mercedes eller harman har vel den spesifikke informasjonen som jeg spør etter. SOM er sammenlignbare mot andre STANDARD musikkannlegg som levers til diverse biler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Watt på stereoanlegg kan man diskutere mer enn hvor fin ei dame er. Watt er egentlig greit nok, men det er så mange normer, at "antall watt" egentlig blir ganske uinteressant. Hvis en høyttaler tåler 1000 W i et millisekund hver halvtime, så kan det godt hende at den ikke overlever en forsterker som greier 50 W sinus (kontinuerlig). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts