HolgersEN Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Hva kan være galt med en S124 som lyser på ASD når den kommer over 100 kmt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Dekkdimensjonen - ASD måler forskjell i hastighet mellom for- og bakaksel. Har du ulik dimensjon foran og bak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 4, 2011 Author Share Posted July 4, 2011 Standard 16" hjul på den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Standard 16" hjul på den Standard var 15" på 124. Hva er DEKKdimensjonen? Er den lik på alle hjul? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 4, 2011 Author Share Posted July 4, 2011 Er en E320 og den har 16" orginalt på datakortet... Står 205/55R16 på den no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Har den forsjellig dekk merke, feks Continental fremme og Good Year bak..?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 4, 2011 Author Share Posted July 4, 2011 Samme dekk dimmensjon Nå nett ble det satt på helt nye 18" med 215/40R18 og den lyser fortsatt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Det er lampa i speedometeret som lyser og ikke selve ASD-varselslampa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Det går vel an å måle ut sensoren i diffen bak, hvis det er feil på den kan du vel få lys i displayet på ASD, det er vel den som gir signal om bakhjula spinner eller ei.... pluggen til denne ligger under baksetet mener jeg å huske..... Men sjekk nå alle sikringene først, se til at spesielt de sikringene til ASD systemet er 100%.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Du må gi tilbakemelding om det er system lampa som det står ASD som du skriver eller om det er varsel lampa for at et hjul spinner/sperre slår inn. Hvis det er varsel lampa: får du av og til risting i pedal når du bremser normalt? Er det alltid samme km/t det skjer eller varierer det fra gang til gang? Skjer det oftere i sving? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 4, 2011 Author Share Posted July 4, 2011 My bad.! Er lampa i midten som lyser. Som lissom registrerer at den spinner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 11, 2011 Author Share Posted July 11, 2011 Ingen som vett? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Sensorfeil? Undersøkt mulige feilkilder som er foreslått? Som sikring, risting i pedal, kommer det oftere i sving osv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 11, 2011 Author Share Posted July 11, 2011 Lyser bare den passerer 100 kmt. Om det er sving eller ei spiller ingen rolle. Er helt likt bare en passerer farten Merker ikke noe på bilen. Går som et skudd i natten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Hvis det er nøyaktig på samme km/t hver gang og alltid så er det nok det vi kaller tellefeil. Det ligger da i en ic i en styreenhet. Dette har jeg sett på 4-Matic og ASD. Da var det ABS styreboksen som gir ut firkantpulser til ASD som sviktet. Lån en styreboks fra en annen bil. Tellefeil kan skje i ASD boksen og selv om jeg ikke har sett det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Det er koden "special lamp switching for norway". Her er det ikke lov å kjøre over 100, så lampen er bare for å gjøre deg obs på at du kjører for fort. Har du prøvd noen av tipsene du har fått? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 special lamp switching for norway. Det er det samme de kaller kjørelys for Norge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 12, 2011 Author Share Posted July 12, 2011 Skal sjekke om ABS boksen er lik på min og er den det så skal jeg se om feilen ligger der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Nummerene trenger ikke å være identiske for test. Ikke noe kortslutnings mulighet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Honoré Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Er en E320 og den har 16" orginalt på datakortet... Står 205/55R16 på den no Jeg fikk samme feil på 190´en min. Orginal dim vinterdekk helt nye, samme fabrikat. Skjedde ikke på de "store" sommerhjulene. Konkluderte med ulik (myk) gummi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 12, 2011 Author Share Posted July 12, 2011 Er en E320 og den har 16" orginalt på datakortet... Står 205/55R16 på den no Jeg fikk samme feil på 190´en min. Orginal dim vinterdekk helt nye, samme fabrikat. Skjedde ikke på de "store" sommerhjulene. Konkluderte med ulik (myk) gummi? Bilen er lik med 16" sommer, 18" sommer og 15" vinter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 12, 2011 Author Share Posted July 12, 2011 Hvor ligger ABS enheten på disse bilenne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Bak batteri,bak plastdekselet. En stor sort mest plast styreboks til motorstyring og en stor stål,men litt lavere styreboks til ABS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 Ved bremsekraftforsterkeren i motorrommet står det en rund svart ting. Husker ikke eksakte hvor disse nr og tallene står. Det står "S,2,3 og N,osv.." Denne er for hvilket program du vil ha til tenningen og noen av disse har tallene og bokstave har ASD også innvirkning. Min lyste også når jeg kjørte opp i 100 km/t og da begynt æ å forske ut ting. Lenge sias sist æ har holdt på med 124 nå. Men æ fant ut det via internettet. Via www.google.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DeS Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Hadde samme problemet på min bil, 95 modell E300TD. Feilen der var lav ladespenning. Jeg skiftet først begge ABS sensorene foran uten at det hjalp, skiftet til ny laderegulator og nå virker det normalt igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts