Guest Inge Hansen Posted July 2, 2011 Posted July 2, 2011 Hei gutter (og jenter) hvor tar dere service / rep. på deres aircondition anlegg? Jeg bor i Vestre Toten, ikke langt fra Gjøvik. Så har dere plassert meg i landet. Jeg har en -86 MB560SEC og det ble etterfylt gass i mai mnd, og da hadde jeg verdens beste AC i to dager... så her er det lekkasje sikkert. Trenger gode råd og tips om dyktig verksted som ikke er ALT for dyrt. Quote
Arild Inge Jensen Posted July 2, 2011 Posted July 2, 2011 Jegdriver et verksted i Oslo Oppsal Bilservice og Oslo Bilelektriske AS Gladengveien 16, jeg har et tips hvis det er noe der i nerheten som kan tømme resten av acv annlegget og kjøre trykk med nitrogasss og spraye på tykk såpe aktig væske for å se hvor det lekker ut fra deres annlegg. Hilsen Arild Jensen 22088500 eller mobil nr 90777768. Quote
Guest Gjesten Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 Du hadde tydligvis ikke fungerende anlegg før du fyllte. Da har de samtidig lagt i farge/sporstoff når de fyllte det. Hvis det gikk tomt så fort vil du kunne se hvor det kom ut pga fargen legger seg der. Det som også er mulig er at de har fyllt på feil gass uten noe forarbeid. Nyere gass siver ut av hvis ikke det er skiftet slanger til dagens gass eller lagt i forseilings stoff først for å kompensere dette. Quote
Guest Inge Hansen Posted July 6, 2011 Posted July 6, 2011 Hei på deg Arild Inge Jensen, er det en sjans for at jeg kan komme inn til deg med min bil, og få den fikset, reise hjem med FUNGERENDE AC og være bli resten av "sommern"? For en pris avtalt på forhånd.? Hilsen Toten-gutt med varm stjerne bil Quote
E_S Posted July 9, 2011 Posted July 9, 2011 Et lite tips er at det er veldig vanskelig å gi en pris på forhånd for å reparere en lekkasje uten å ha funnet lekkasjen først - det kan være alt fra en liten O-ring som nesten ikke koster noe til relativt kostbare komponenter som kan ha lekkasje. Når diagnosen derimot er stilt bør det være enkelt å komme med en pris. Quote
Recommended Posts