Jump to content

Hjelp 210

Recommended Posts

Guest Morten_80
Posted

hei, har idag byttet olje og filter på min 1999 e240t. etter å ha fylt på olje startet jeg den opp og etter ca 10 sekunder datt reima av, så også ut til at det hadde sprutet noe olje rundt i motorrommet, jeg lurer da på hvorfor????  la merke til når jeg tok ut olje filter at det så ut som om noe var knekt av på toppen av den stanga som filteret sitter rundt. skal stanga være festet til lokket? kan dette være grunnen???  sliter nå med å finne ut hvordan reima skal sitte.  hjelp mottas med stor takk.

Mvh Morten 

Guest Gjesten
Posted

En vanlig feil på de motorene er o-ringene mellom oljekjøleren ved filteret lekker.

Olja renner ned og ødlegger reima.

Det ser ut som olja kommer fra oljefilterlokk.

Guest morten_80
Posted

hmm jeg fant bare 3, kan det være at den stanga er skyld i dette? må jo si jeg tenkte det var den motoren når det skjedde. noen som har en filterkopp tilsalgs i nærheten av drammen så skrik ut. har sett det lekker litt fra en slange som kommer fra oljekjøleren ja men reima ser like fin ut egentlig

Guest morten_80
Posted

tror jeg har funnet feilen nå. tror det var noe muffens med o ringen som tetter lokket. fikk dama til å starte den mens jeg sto foran å da sto spruten ut av lokket som sikkert gikk ned på reima så den hoppet av eller no. takker for hjelp. fant bilde av motoren på google så da blei det plutselig alfor lett å få på reima. takker

Guest Gjesten
Posted

Hvis du ikke ser noe feil på o-ringen så gjør helt rent å stå å se nøye mens hun starter.

Den o-ringen jeg snakker om gjør at oljen spruter ut på/fra lokket inn mot midten av motoren.

Det er kun et par millimeter fra lokket så en ser ikke forskjell hvis en ikke gjør det rent først.