Jump to content

abs/esp... lys og nykk på w210 1998..

Kim Endre

Recommended Posts

Heisann,

når eg kjøre på motorveien så kan det henna an nappe litt i bremsen automatisk to eller 3 ganger, når eg e i rundkjøringane så trur bilen an sklir å begynne å blinka på ESPen å begynne å små bremse på framdekke kun det eina.

og når det he gått sirka en måned så nappan i fortbremsen og så komme ABS lyse/ESP og BAS lyse, så er det bare å stoppa bilen å startan så e an fine å vare ca + - en måne te neste gang  :)

någen så he vært borti dette før?? og vett ke eg kan se etter??

Har vært hos bertel o steen.. fant ikke så mye utav det :?

Hilsen Kimmi

Guest Gjesten

Det er normalt 3 feil som gir slike feil. Rattvinkelsensor,g-kraftsensor og hjulsensor/lesering.

Det mest vanlige er at i skarp sving leser den feil hjulhastighet på et hjul så den tror den spinner.

Dette kan være feil på sensor eller lesering eller at avstanden mellom de blir for stor pga litt slakk som økes når en svinger skarpt.

Ingen av de gir feilkoder hvis verdiene er innenfor data så derfor må man kjøre med testeren i bilen å lese av verdier mens man prøver å provosere frem feil.

Selv om den under test ikke begynner å blinke kan man trolig se verdien begynner å vandre for å konstatere feilen.

Guest Gjesten

Får den på en måte løst,men ikke bytt noe uten å ha målt ut.

Rattvinkel sensor er den av de tre feilene som sjeldnest ikke legger igjen feilkode.