Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dette ble mer som en redningsaksjon og inpulskjøp. 190E var faktisk min første bil i -91 (muttern sin riktignok). Så jeg liker disse bilene også jeg :D

Denne er preget av mye slett valpearbeid unnskyld uttrykket  :)

Bilen har skinninteriør som er ok. Den har nytt koni senk som ikke står i vognkortet, men heldigvis ligger TUV papirene i bilen. Hjemmebygd effektanlegg er det også på den. Sveisene ser ikke ut :? Litt mer lyd fra motoren ja.

Den hadde også noen 2-er feil som: feil ratt, bærekuler, nødklink, bremserør, senk og 17" felger ikke i vognkortet, for høg CO, mangler katalysator+++

Tross i nye hakapelitta 5 pigg hadde bilen vært gjennom et stakittgjerde++ Etter det jeg husker er ikke disse beste bilene på vinterføre.

Liggende i bilen var det nye frontlyktelister "sintelister", bakrutesenter og hekkspoiler. For se hva jeg gjør med denne plastikken. Blir sikkert tøft på bilen??

Det følgte også med en støtfanger til, med på montert leppe og grøftelys. Leppa er påmontert langt nede, så dette blir farlig nær asvalten 8)

Faktisk så var det mye mindre rust på bilen en jeg først fryktet. Egentlig mest kosmetisk.

Målet nå er å få den EU-godkjent og skiltene på bilen igjen. Veiavgiften for 2011 var faktisk betalt!

Har diverse planer fremover. Fint om jeg kunne få noen tips ja :D

Fortsettelse følger...

IMAG0334....thumb.jpg.3344825a0257ea278e64b922dc397bb7.jpg

IMAG0331....thumb.jpg.0a2ff02d87f8e3b6383d5a44de94894d.jpg

IMAG0337....thumb.jpg.b0bcbd5d09275541ad144d1cca392fea.jpg

Posted

dette er som min fyrste bil og. berre min  var mørk koksgrå. og 500 000 km(det stod det ikkje på km telleren frå tyskland..)

sportliner og.

dette er motor som er god. rask til størelsen og. dog eg hadde 5 trins manuel.

Posted

Takker :D Mercedeser må jeg bare ha på lunet. Helst flere ja, men plassen er dessverre begrenset. Skal nå til å bygge garasje også. Garasje må en ha da 8)

Har hatt 190-en noen måneder. Har nå fikset alle 2-er feilene, grov rettet på bilen og satt på igjen noen deler. Den har fått 4-hjuls kontroll. Den har også vært innom biltilsynet en gang. Fikk godkjent senkesettet og den gikk på håret klar høydetesten :D 17" gikk ikke gjennom pga. innpresset ET25.

Jeg skal nå sette på noen avantgarde felger 16" ET 42 med nye 205/55-16, så da blir det skilter på bilen til uka :D

Tenkte jeg skal gjør grillen blank igjen. Synes stjerna må være blank.

IMAG0451.thumb.jpg.6f1c8ed5a34dd3afb365edc8ac1c09c1.jpg

IMAG0452.thumb.jpg.3007abdbe52905ba56c33f3db40ab3dc.jpg

IMAG0454.thumb.jpg.8b0b2e10a3866a1addba85f9105bfa75.jpg

IMAG0453....thumb.jpg.48f99f87aaac4dbe0554c744cd414aef.jpg

Posted

Kommer seg.

et 25 på de felga? Har aldri sett dem i 25 mm

La også merke til eksoshalen. Slik DTM ende er jo stilig, men best for folk som liker å vaske ofte. Helt utrolig hvordan eksosen legger seg på med slik oppsving på røret bak.

Var du hos synet med den spoileren?

Posted

Er litt usikker på ET på disse. Må se når jeg får dem av. Er vel 37-45 som er godkjent tror jeg. Leppe gikk gjennom ja 8)

Er vel litt ekstrem de røra ja. Er litt tøft da :D

Posted

Måtte endre noe på dekkdimen for at dekkene ikke skal ta borti noe. Så til slutt ble det 205/45-16 og ET42 og dette er akkurat innenfor. 17" er ET35. Mulig 17" kommer på bilen igjen.

I dag er bilen godkjent og skiltene kommer på bilen :D Alt nytt blir ført inn i vognkortet. Frontleppa ble godkjent fordi den ikke er en fast del. De måler på faste punkter under bilen. Mulig jeg skal flytte leppa noe opp. Nå blir det vel å jobbe med noen småting/ fremover. Det er bygget stereo i bilen, men jeg må se nærmere på dette. Er ikke helt fornøyd. Jeg skal oppdatere med noen bilder senere.