Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dette er den norske avgiftskua i et nøtteskall, dere tror vel ikke at AS Norge tenker miljø når dem skal sikre inntekter til den norske stat.

Norsk miljøpolitikk er den største svindel i norsk historie.

Posted

Er det store tekniske forskjeller på C180 og C250? Motoren er vel i stor grad den samme, så jeg syns i grunn også de 75k ekstra for selve bilen (før avgifter) hørtes drøyt ut.

Posted

250CDI har vel to turboer i motsetning til 180 og 200 med én? Ikke at den burde koste 75' akkurat...

 

Men fabrikken beregner jo seg litt ekstra pris. W211 E200 og E220 er jo vel klin identiske, bare annen motorstyringssoftware?

Posted

Det var i stor grad et spørsmål fordi jeg lurer på forskjellene.

 

124 med 280- og 320-motorer var i stor grad samme motoren, men det var en del annet som var oppgradert, sånt som sterkere girkasse, større bremser, større dynamo og sikkert en del annet tjafs også.

 

Jeg mener jeg så i en prisliste fra 1994 at E300TDT (12v  turbo) kostet ca. 120.000 mer enn E300-24 med 136 hk. Riktignok var da automat standard på tdt og ekstra på den andre.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...