Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har kjøpt meg en flott S-klasse 1993 mod. "Bondestank"  8)

Bilen har nylig gjennomgått stor service hvor mye slitedeler har blitt skiftet.

Mye påkostet senere tid, eid av entusiast. Følgte med noe dokumentasjon.

Skinninteriøret ser nytt ut og den er fin i lakken. Har ikke funnet noe rust enda :D

Herlig lyd av diesel 6-ern.

Alt elektrisk fungerer. Her er utstyr som elektrisk innfeilbare speil,

elektrisk rullegardin i bakrute og mye mye mer. Bilen er svært

komfortabel, understellet er som nytt.

Bilen girer og kjører perfekt. Styring og bremser er feilfri.

Særdeles pen fargekombinasjon. Bilen er røykfri!

Bilen er en fantastisk landeveis-cruiser. Lavt drivstoffsforbruk og

bemerkelsesverdig lavt støynivå.

Tvers igjennom en solid og problemfri bil fra den tiden Mercedes Benz bygget 100% kvalitet.

Utstyr: Lettmet. felg sommer. Lettmet. felg vinter. Metallic lakk. Air Condition. Cruisekontroll. Elektrisk sete u. memory. Elektriske speil. El.vinduer. Farget glass. Midtarmlene. Oppvarmede seter. Sentrallås. Servostyring. Skinninteriør. ABS-bremser. Airbag foran. Antispinn.

Skal sette på noen flotte felger til helgen!

IMAG0538.thumb.jpg.4f9cdba376391b2f1416f64f913ee93a.jpg

IMAG0537....thumb.jpg.120e03e6ec985649b0f8855874478a73.jpg

Posted

Her kommer noen flere bilder. Original kassett spiller med kassettadapter for aux kabel. Har koblet til HTC-en og det funker på et vis det. Må vel få satt inn noe mer moderne :D Har funnet ut at el-antennen og høgtalerene bake ikke funker, så jeg må fikse dette. God lyd er jeg avhengig av. Blir vel å sette inn en basskasse. Noen forslag til anlegg? :D

Får plass til barna også her :D

IMAG0550.thumb.jpg.6e3cb2e74d7758bd4017c18453434f5b.jpg

IMAG0551.thumb.jpg.46f4b2c179861ba3d01493ae702fe8bd.jpg

IMAG0539....thumb.jpg.a6dc258dcdb4a239f616dd4206702873.jpg

IMAG0554....thumb.jpg.8afd913d0ebac04d4bfea3350c4a451f.jpg

IMAG0552.thumb.jpg.cd9fec55ad2f9c9472a08588964f8485.jpg

Posted

Barnesetet ditt sitter feil vei!

Hvordan er det med basskasse i disse? De er jo laget for å støydempe mye på alle kanter, og bensintanken ligger vel mellom bagasjerommet og baksetet på samme måte som i w124?

Vet du om det er gjort noe med motoren? 350ene har jo et litt frynsete rykte. Det er vel ingen som har sett noe definitivt svar på HVA som går galt, men det er mange teorier, deriblant her : http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM603 .

For ca. 7000 er det mulig å få bygget om dieselpumpa for litt mer power og lavere forbruk. Det frister veldig å gjøre det med min, jeg må bare få tida til å skru ut dieselpumpa.

Forøvrig fin bil. Det er vel stas å cruise rundt i s-klasse?

Posted

Junior har blitt så stor nå at vi har snudd setet, så det går bra. Er enig at barna skal sitte lengst mulig bakover ja.

Har en basskasse og forsterker som jeg brukte på SEL-en 126, og det funket som bare det. 8)

Motor og gir funker meget bra. Har en del dokumentasjon om ting som er gjordt. Forbruket er ikke så værst synest jeg, men selvfølgelig mer en CDI motorene. Trodde 350-ene er solide motorer jeg?

Posted

I utgangspunktet solide greier, men det er mange som har fått diverse problemer. Og mange som går "evig" uten noe tull. Uansett ikke noe å bekymre seg for. Gi den normalt vedlikehold, så holder den sikkert lenge. HVIS den ikke gjør det, så er det bare å bytte den ut med en vanlig 300 turbodieselmotor og kjøre videre.

Posted

Interessang lesing dette du. Takker! Jeg har nettopp kjøpt bilen og vil se etter disse symtomene ja. Oljenivået på pinnen var på minimum  :? Tenkte å gi den en helservice nå. Jeg ser at girkassen fikk en god gjennomgang i 2010. Kjenner heller ikke så godt til 140 bilene. Min første dette. Alle tips er hjertelig velkommen ja. Er veldig godt fornøyd med bilen til nå, den lille uken jeg har hatt den  :D

Posted

Takker folkens:D Fin kruseslede dette, eller flytebrygga som en kompis sa. Den skal få god pleie videre hos meg.

Har bestilt steering wheel cap, så får jeg se om denne billigløsningen duger. Synes rattet var noe stusselig.

Har også bestilt dashboard service tool kit. Kjekt å ha :D Skal ut med kassettspilleren snart.

H-BB0022_001.jpg.9883c0480a6c2047ea373b501762d639.jpg

1789982856_KGrHqZhYE2fDU5H2HBN3dnQJ3p_12.jpg.02ca7de14b52d05eb2361de0417466bd.jpg

Posted

Utrolig flott og fin bil! Spør du meg burde du beholde orginalspilleren i dashen. Den passer så utrolig godt. (men jeg er kanskje litt rar...)

Jeg er veldig nysgjerrig på hva forbruket ligger på med denne motoren hvis du har noen formening om det enda?

Posted

Enig i det du sier om originalspilleren. Den skal jeg selvfølgelig ta vare på. Hadde vært fint med noe mer moderne i bilen, men har ikke bestemt meg enda. Brukbar lyd når jeg kobler til HTC telefonen. Jeg må ihvertfall få lyd i bakhøgtalerene og el-antenna må funke får å få inn radio.

Da jeg hentet bilen var tankmåleren på like over 1/4 og når jeg kom hjem var den like under 1/4. Kjørte ca. 20 mil. Forrige eier sier at den kommer nedi 0,7 på langkjøring. Jeg vil tro rundt literen på småkjøring. Jeg er iallefall ikke skremt av drivstoff-forbruket til nå :D

• 4 weeks later...
Posted

I denne bilen er det en Backer Mercedes Benz Classic kassettspiller. Jeg har tatt ut denne spilleren. Da jeg skulle koble den igjen, viser det seg at en må skrive en 5 siffret kode. Radio Code Card. Jeg finner ikke denne noen steder i bilen :? Er det noen som kan hjelpe? 

Jeg tenkte jeg skulle oppgradere med ny spiller og mere høgtalere. Det er ikke høgtalere i hattylla på denne bilen?? Ser ut som det er pass til 4 stk. 6" Det er vel kansje BOSE som er originalt i hatthylla??

• 4 months later...
Posted

Hei igjen:)

Har litt problemer når jeg skal starte bilen kulden. Hopper og danser litt før motoren går fint. Ikke noe stort problem, men hadde vært greit å gjort noe med det. Glødepluggene ble sjekket hos BOS i 2010. Kan det være gløderelet tro? Glødelampen lyser av og til.

Posted

At den "hopper og danser" litt før den stabiliserer seg betyr nok at en eller flere glødeplugger ikke henger med, så den f.eks. bare starter på 5 sylindre. Da tar det typisk 5-20 sekunder før den stabiliserer seg og går pent.

Det begynner å bli en stund siden 2010, og glødepluggene kan ha røket siden det.

Det enkleste er å nappe av pluggen til glødereléet, og ohme de 6 kontaktene som går ut til pluggene mot jord. Du skal ha ca. 0,8 ohm på hver.