Jump to content

S124 Trøbbel


Guest JonArnetj

Recommended Posts

Guest JonArnetj

Hei igjen,

 

Fattern har problemer med sin 1994 S124 220e,

Den har stått nå på et verksted i over 2 mnd, og dem har brukt over 40 timer på bilen og finner ikke ut hva feilen er..

Den vil rett og slett ikke starte, verkstedet har også hatt besøk av folk fra BOS uten hell.

Dem har prøv:

Alt av tenningsdeler, hjerner, reler, senorer, bytta startsperre osv osv

 

 

Noen som har noen forslag til noen gode verksteder i oslo som har god peiling på denne typen motor.

 

Mvh

Jon Arne og Per Arne Tjøstheim

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjesten

Ja er det komp og gnist så mangler det bare bensin.

Så da er det bare gammel bensin eller diesel på tanken  :D

Når de bruker så lang tid må de også ha kommet frem til hva som er feil.

De må kunne si at gnist er god og kommer på riktig tidspunkt,at komp er god og at kammer står riktig og er ok,om plugger er våte eller tørre,om den tenner på start gass,at drivstoff er sjekket og at trykket er riktig ,at dyder åpner med riktig m/s og at det kommer bensin ut....

Dette tar ikke en dag og sjekke så de må ha noe fornuftig å si.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest JonArneTj

Den stoppa en gang mens han kjørte, og da fikk han start igjen, Og når han parkerte hjemme og skulle dra dagen etter så starta den ikke igjen..

 

Skal ned og få en mer detaljert beskrivelse av hva som er gjort og ikke!

Link to comment
Share on other sites

Sjekk jording på motor, kan gi gnist når du ser på pluggen, men dårlig kontakt kan forstyrret dette og gjøre at den ikke sviver.

Tenningsmodul, coil kan også gjøre dette, men det ser det ut til at de har sjekket.

 

Er kablene fra veivsensor etc sjekket.?

Hva er spenningen på batteriet og får du samme spenning i resten av bilen.?

Denne bilen har vel også overspenningsvern, er det sjekket.??

Link to comment
Share on other sites

Guest JonArne.

Motor har jording, Tenningsmodulen er kjekket og prøvd med en annen av samme delenr..

 

Uvist og kablene til veivsenor er kjekket, spenningen på batteriet er normalt, og får samme spenning overalt,

OVP Relet var svidd og nå bytta..

 

 

Men bestilt time på Bertram bil, så får håpe dem finner ut av det!

 

Hvis ikke får man prøve og få tak i en billig motor

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjesten

De har sikkert sett på det,men under innsugsmanifoilen hopper det av en tykk slange hvis motoren får tilbakeslag pga fusk,men igjen venter vi å høre om bilen starter på startgass ,sviver litt ,helt død osv.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...