IAD Posted June 29, 2011 Posted June 29, 2011 Hei, Er det noen som kjenner til den understellsbehandlingen som blir gjort i Bremen? Hvilket stoff brukes det? Er det fullgo, eller bør man ta en "norsk" behandling i tillegg? Quote
HenningN Posted July 1, 2011 Posted July 1, 2011 Jeg har vært i kontakt med Kampen antirustsenter. De mente behandlingen i Bremen ikke var god nok for norske forhold med xx-antall minusgrader, saltlake osv.. Vet ikke om dette er noe de sier for å selge, men jeg tok iallefall å bestilte full overhaling med svart guffe til min S212 for å være på den sikre siden Quote
IAD Posted July 1, 2011 Author Posted July 1, 2011 Det er nok tryggest..... bare det ikke reagerer kjemisk med understellsbehandlingen fra Bremen...... Quote
Sven Håkon Posted July 2, 2011 Posted July 2, 2011 Min bil har understellsbehandling fra Bremen og har nå gått 385.000km her i Norge uten problemer. Jeg tror trygt du kan stole på den. Quote
Alexander Posted July 2, 2011 Posted July 2, 2011 Og før du velger Kampen Antirust så ville jeg spurt Morten Engstrøm om hans erfaring med jobben de gjør... Quote
HenningN Posted July 2, 2011 Posted July 2, 2011 Og før du velger Kampen Antirust så ville jeg spurt Morten Engstrøm om hans erfaring med jobben de gjør... Uff, da.. Gjør de dårlig jobb? Trudde de på Kampen var dyktige jeg, sender ikke Star Autoco (og andre) sine biler dit? Vet du/dere om noen andre som er bedre å bruke til understellsbehandling? Vil jo gjerne at sin kjære bil skal få best mulig behandling... Quote
Alexander Posted July 2, 2011 Posted July 2, 2011 Om de generelt gjør en dårlig jobb vet jeg ikke, men kjenner flere med litt dårlige erfaringer. Klubben har avtale med Jessheim Antirust, så jeg ville dratt dit. Quote
HenningN Posted July 2, 2011 Posted July 2, 2011 "flere med litt dårlige erfaringer" er nok til at jeg avbestiller timen og sender bilen til Jessheim i stedet... Mange takk for tipset Alexander, det setter jeg stor pris på!! Quote
IAD Posted July 2, 2011 Author Posted July 2, 2011 Jeg har hatt 4 biler til understellbehandling hos Kampen og har alltid vært kjempefornøyd. Har derimot tidligere brukt en på Rud som har ødelagt både interiør, felger og lakk...... så han skal ikke få ta i mine biler mer..... Men kanskje fabrikkes behandling er såpass bra at jeg ikke trenger å tenkte på det i noen år? Quote
Hans Kåre Isdal Posted July 2, 2011 Posted July 2, 2011 understell behandlingen til bilen frå fabrik ikkje så god. det er voks. og det sprikker over tid. for min del bruker eg linolje. den spriker ikkje og stopper rust(trekker 40 % inn enn tektyl) men skal no prøva eit endå bedre produkt, trekker meget godt inn. fluid film er det kalla. http://www.bilkontroll.no/ Quote
Lars U. Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 fikk inkallelse til understellsbhandling på Kampen Antirust siden min bil ble hentet i Stuttgart,(over 3 år siden den ble hentet) hadde bilen inne denne uken og det virket profft. Litt søl i motorrommet , men etter en grundig motorvask som jeg betalte kr 120,- for, ble alt sølet borte. fint å få bilen grundig underspylt og behandlet når bilen er kjørt 100.000 og er blitt tre år, bilen så fremdeles helt fin ut under iflg Kampen Antirust. Quote
MortenE Posted July 4, 2011 Posted July 4, 2011 Dra til Jessheim! Han som driver plassen er interessert og kunnskapsrik, i tillegg har klubben rabatt der. S klassen jeg hadde før hadde vært på rustbehandling på "relativt kjent sted i oslo" og der var det ikke demontert ett eneste deksel under behandlingen. Det var bart og tørt under alle plastdeksler som kom av bilen... M. Quote
IAD Posted July 4, 2011 Author Posted July 4, 2011 Er det noen som har noe sted å anbefale mellom Oslo og Drammen da? Quote
ole i Posted July 4, 2011 Posted July 4, 2011 bare et lite varsku til deg Hans K Isdal du sier det ikke blir gjort riktigt fra fabrikken og at de der bare har på noe voks det stemmer det,for de understells behandler ingen biler på selve fabrikken,der blir de bare hulrommssprøyta og voksa innvendigt alle biler bestillt til norden blir behandlet av folk i bremen før de går på båten,og den jobben de gjør i bremen er verken bedre eller dårligere en det som blir gjort her til lands. Quote
Ronnie Westpold Posted July 5, 2011 Posted July 5, 2011 Har bare positivt å si om Kampen antirust og min nye bil skal dit. Dessuten så får klubben rabatt hos de også. Vi har jo vært der med klubben tidligere ved et par anledninger. At Morten har hatt en dårlig erfaring med dem betyr ikke at de generelt er dårlige på det de gjør. Stort sett delte meninger om de fleste samarbeidspartnerne våre. BOS behandler alle biler som ikke blir hentet på fabrikken av kjøper selv så hvit meg bekjent. og de bruker Kampen antirust mye. Hvis det er godt nok for deres garanti er det godt nok for meg og med en liten prat med selger så dekker forhandleren også den jobben Quote
HenningN Posted August 4, 2011 Posted August 4, 2011 Har bare positivt å si om Kampen antirust og min nye bil skal dit. Dessuten så får klubben rabatt hos de også. Vi har jo vært der med klubben tidligere ved et par anledninger. At Morten har hatt en dårlig erfaring med dem betyr ikke at de generelt er dårlige på det de gjør. Stort sett delte meninger om de fleste samarbeidspartnerne våre. BOS behandler alle biler som ikke blir hentet på fabrikken av kjøper selv så hvit meg bekjent. og de bruker Kampen antirust mye. Hvis det er godt nok for deres garanti er det godt nok for meg og med en liten prat med selger så dekker forhandleren også den jobben Jeg tok sjangsen og har nå hatt 212'n min på understellsbehandling hos Kampen Antirustsenter, det angrer jeg ikke på! De var utrolig forsiktig med bil/felger, og ikke minst meget god service.. Rabatt pga av medlemsskapet fikk jeg også Så skjønner godt at du bare har positivt å si om dem Ronnie Quote
Ronnie Westpold Posted August 4, 2011 Posted August 4, 2011 Godt å høre Henning. Vet Odd er pirkete selv så han stoler jeg 100% på. Min skal inn dit snart den å Quote
HenningN Posted August 30, 2011 Posted August 30, 2011 Blir nok ikke siste bilen jeg setter hos Odd heller, så mange takk for tipset Ronnie... Uansett viktig å understellsbehandle så ikke bilene blir seende sånn ut etter mange år.... :shock: Quote
Recommended Posts