Christoffer Posted June 27, 2011 Posted June 27, 2011 Hei, Har hatt tendens til sperrelyd/durelyd fra motor ved belastning (type bilen i gir, bremsen inne og gi litt gass..). Nå er lyden verre og har i dag lokalisert den til å være fra reimstrammeren. Spørsmålet mitt er hvordan skal jeg vite om det er løpehjulet på strammeren eller demperen jeg skal bytte? Kjipt å bytte demperen hvis det er hjulet som er gåent. Er det noen måter å teste de to på? Quote
Guest Gjesten Posted June 27, 2011 Posted June 27, 2011 Demperen kan man se rister. Få frem lyden ved et turtall,legg press på demperen med et skrujern el for å se om lyden forsvinner. Demper lager periodisk værre lyd mens lager mer jevnt alltid. Quote
Christoffer Posted June 28, 2011 Author Posted June 28, 2011 Takk for det! Ser tydelig at demperen rister kraftig og som du sier ville vel et lager ha laget lyd uansett turtall og belastning.. Er demperne fra autotrio og lignende noe å satse på? Er ikke alltid like fornøyd med det jeg kjøper hos de oem firmaene dessverre... Quote
Recommended Posts