Jump to content

Recommended Posts

• Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Forklaringen på dette er utrolig enkel: For de fleste av oss som er innvolvert i klubben, eller som har et klistremerke på bilen (Mercedesen) er det ikke vanskelig å vite hva MB Entusiastklubb er. Men når man skal prøve å profilere klubben for uinvidde er MB ganske intetsigende. Kan ramses opp mange forslag til hva forkortelsen står for, men noen eksempler er: Moss Bryggeri, May Britt og mange mange fler.  :) Men Mercedes Benz Entusiastklubb derimot trenger ingen ytterligere forklaring. Men "internt" og i sammenheng med bilene våre direkte er ikke forkortelse noe problem.  :D  :D

Posted

Da håper jeg det blir laget en vakker sticker med en stjerne etterfulgt av kanskje entusiastklubb eller bare entusiast.

Jeg tror feks ikke jeg vil ha et klistremerke med 27 tegn på bilen.......

Posted

Tanken er vel mer at vi nå skal ha mulighet til å bruke begge deler - både MBE og MB Entusiastklubb vil være "gyldige forkortelser", og i forbindelse med eksempelvis en bil er det kanskje ikke nødvendig å understreke at MB står for Mercedes-Benz. Vi får se hvordan alt det praktiske gjøres etterhvert, foreløpig har vi ikke kommet så langt i prosessen.

Posted

Da håper jeg det blir laget en vakker sticker med en stjerne etterfulgt av kanskje entusiastklubb eller bare entusiast.

Ingen får bruke "stjernen" i markedsføringen av sine klubber.

Posted

Mener da vitterlig at Mercedes Benz Norge ga sitt samtykke til dette for noen år siden og det ble da gjort et poeng utav det her i klubben hvertfall.

Posted

Klubben har fått tillatelse til å bruke stjernen for lenge siden..

Posted

Forklaringen på dette er utrolig enkel: For de fleste av oss som er innvolvert i klubben, eller som har et klistremerke på bilen (Mercedesen) er det ikke vanskelig å vite hva MB Entusiastklubb er. Men når man skal prøve å profilere klubben for uinvidde er MB ganske intetsigende. Kan ramses opp mange forslag til hva forkortelsen står for, men noen eksempler er: Moss Bryggeri, May Britt og mange mange fler.  :) Men Mercedes Benz Entusiastklubb derimot trenger ingen ytterligere forklaring. Men "internt" og i sammenheng med bilene våre direkte er ikke forkortelse noe problem.   :D  :D

May Britt Entusiastklubb  :lol:

Posted

Forklaringen på dette er utrolig enkel: For de fleste av oss som er innvolvert i klubben, eller som har et klistremerke på bilen (Mercedesen) er det ikke vanskelig å vite hva MB Entusiastklubb er. Men når man skal prøve å profilere klubben for uinvidde er MB ganske intetsigende. Kan ramses opp mange forslag til hva forkortelsen står for, men noen eksempler er: Moss Bryggeri, May Britt og mange mange fler.  :) Men Mercedes Benz Entusiastklubb derimot trenger ingen ytterligere forklaring. Men "internt" og i sammenheng med bilene våre direkte er ikke forkortelse noe problem.   :D  :D

May Britt Entusiastklubb  :lol:

may_britt_1.jpg

May Britt..?

Posted

Når "stickers/streamers" med Mercedes-Benz Entusiastklubb OG MB stjerne er på plass så skal det få komme på bilane her i hus vertfall^^Det samme gjelder skiltplateeeer:D!

... Originale skiltplater på min er sølv med svart skrift.. Eg syns det er ganske fint då, sida eg ikkje ser det så ofte også :lol: Med ei stjerne på kvar ende av skrifta :D

Posted

Det kommer til å bli utlyst en logokonkurranse ganske snart.

Det bør stilles noen krav til utforming:

slik at samme logo (fasong) kan benyttes på skiltplater, på streamere, laserskåret tekst, i trykket form og ikke minst i

trykt og/event brodert utførelse på nye profileringsklær , caps o.l.

Desuten har jo også Mercedes-Benz stjernen blitt 2 dimensjonal i trykt form, de benytter ikke lengere den 3d modellen på trykk, som Syver har laget her.

den bør jo følge Daimlers standard på logo.

Posted

Den øverste er riktig. Jeg fikk den sendt fra BOS i går, så vi skal være sikre på at det er oppdatert.

Forøvrig er brreg.no nå oppdatert med nytt navn.

Organisasjonsnummer:

986 053 204

Navn/foretaksnavn:

MERCEDES-BENZ ENTUSIASTKLUBB

Organisasjonsform:

Forening/lag/innretning

... og hvis det skulle være noen som helst tvil, så skrives navnet MED bindestrek.