Martin G. Olsen Posted June 26, 2011 Posted June 26, 2011 Hadde litt lyst til å dele mitt opp-pussing prosjekt. I dag tok jeg for meg og pusse opp 4 atv felger. Jeg har en Kazuma Dingo 150.. Noe kina greier som bare skaper trøbbel. Usansett, for 2 år siden, da atv'en var 2 år kom rusta på en av felgene. Idag bestemte jeg meg for at driten skulle bort! Da var det bare å gå på biltema, skaffe noe å pusse med, zink, primer og lakk! Jeg startet opp med å sette pc-anlegget ut, ingen jobbing uten musikk Så var det bare å begynne å pusse ned den ene felgen som var preget av rust. Så, etter enda mer pussing var det å gå på med zink. Da var det bare og sette seg ned i 6 timer og vente... og vente... og venter fortsatt... Imellom tiden pusset jeg ned de andre felgene med fint sannpapir. Synes firehjulingen ble litt naken etter jeg tok av hjulene.. Og da alt var ferdig pusset ned, var det klart til lakkering! FØR: ETTER: Også venter jeg enda på den felgen som var angrepet av rust. Så om ca. en time skal jeg pusse med fint sandpapir får å få det glatt og fint, så skal det på primer. Når det er ferdig tørket skal det det lakk på den og! Så får jeg håpe resultatet blir bra, blir jeg fornøyd blir penta-felgene mine neste :lol: Ferdig resultat kommer Quote
Martin G. Olsen Posted June 27, 2011 Author Posted June 27, 2011 Da var jeg ferdig. ble egentlig ganske fornøyd med resultatet. Selvfølgelig har jeg ikke klarlakk, så det må nok pappa legge på neste helg. Men her er resten! På med primer: Ble tilsammen fire tynne lag med primer. Også ferdig resultat! GANSKE FORNØYD med ny farge og ikke rust! Har bare funnet et bilde av bakhjulet, hvordan rusten var og den gamle fargen var Quote
Recommended Posts